لیپوساکشن چیست ؟

پروستات و انواع جراحی آن

لیپوساکشن چیست ؟

۳ بازديد
لیپوساکشن یک روش زیبایی است که برای از بین بردن چربی های ناخواسته بدن استفاده می شود. این روش شامل ساکشن نواحی کوچکی از چربی است که به سختی از طریق ورزش و رژیم غذایی سالم از دست می‌روند. این روش در مناطقی از بدن که رسوبات چربی تمایل به تجمع دارند، مانند باسن، ران ها و شکم انجام می شود.
هدف لیپوساکشن تغییر شکل بدن است و نتایج آن معمولا طولانی مدت بوده و به حفظ وزن سالم کمک می کند. توجه به این نکته ضروری است که این عمل برای همه افراد ایده آل نیست و در افرادی که وزن طبیعی دارند و در مناطقی که پوست سفت است بهترین کار را دارد.
لیپوساکشن که به دلایل زیبایی انجام می شود تحت پوشش بیمه نیست، اما گاهی اوقات از لیپوساکشن برای درمان برخی از بیماری ها استفاده می شود. لنف ادم یک بیماری طولانی مدت است که باعث تورم در بازوها و پاها می شود. لیپوادم وضعیتی است که با تجمع غیرطبیعی چربی در پاها، باسن و ران ها مشخص می شود.
اگر به دلایل زیبایی به لیپوساکشن فکر می کنید، قبل از انجام آن به دقت فکر کنید. این روش می تواند گران باشد، نتایج را نمی توان تضمین کرد و خطراتی وجود دارد که باید در نظر گرفت. بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که جراحی زیبایی برای شرایط شما مناسب است.
روش های جراحی شکم
جراحی شکم روش های مختلفی دارد که در ادامه به آن می پردازیم :
لیزر اولتراسونیک :
یکی از روش های جراحی زیبایی شکم استفاده از لیزر اولتراسونیک است. در این روش چربی ها با قدرت امواج حرارتی شکسته شده و سپس توسط دستگاه مکنده حذف می شوند. اما به دلیل اثرات گرما، این روش می تواند در برخی موارد باعث سوختگی و از دست دادن سوختگی پوست و بافت عمیق شود، اما تغییر دستگاه ها به انواع پیشرفته تر از جمله دستگاه های ارتعاشی Vibration و مکش توسط هوا  Pneumatic یا اولترا ساکشن.
ناحیه با محلول ترکیبی به نام Tumescent بی حس می شود که به آرامی زیر پوست قرار می گیرد، به دلیل ترکیب خاصی از مواد موجود در این محلول، خطر آمبولی وجود دارد، یعنی چربی حذف شده وارد جریان خون شده و به آن منتقل می شود. مغز یا قلب و ایجاد صدمات جبران ناپذیری که در روش های مکانیکی قبلی دیده می شد به میزان قابل توجهی کاهش یافت، یعنی طبق آمار به کمتر از 5 درصد و حتی 2 درصد رسید.
لیپوساکشن :
در واقع لیپوساکشن حذف چربی های ناحیه ای و موضعی با قدرت مکش است. در این روش پس از بیهوشی کامل، موقعیت مورد نظر با یک یا دو سوراخ چهار میلی متری باز و کانول لیزری گرفته می شود. پس از آن، کانول لیپوساکشن وارد می شود و تمام چربی ها برداشته می شود.
بعد از این عمل بیمار بدون بستری به منزل می رود بعد از ۲-۳ روز می تواند فعالیت خود را از سر بگیرد. پس از هر عمل لیپوساکشن، بیمار باید از یک گن فشار برای سفت کردن پوست منطقه استفاده کند. تمام افرادی که با این روش های جدید مکیده شدند از کاهش ۲ تا ۳ سایز اندام مورد نظر بسیار راضی هستند. همچنین، ورزش و کاهش چربی و قند به حفظ سایز بدن کمک می کند.
اگرچه کاهش وزن در لیپوساکشن اتفاق می افتد، اما هدف کاهش وزن نیست، بلکه تغییر اندازه، حجم و شکل بدن است. یعنی با انجام لیپوساکشن ظاهر بدن تغییر می کند. این کار با بی حسی موضعی و بدون بیهوشی انجام می شود. بنابراین، خطراتی مانند چربی ناشی ورود چربی به خون بسیار نادر است.
این روش بسیار ساده و ساده است و نتیجه بسیار رضایت بخش است. البته، به طور کلی، نتایج درمان های زیبایی ممکن است کاملاً با تصورات ذهنی شما مطابقت نداشته باشد.
لیپوساکشن چگونه انجام می شود ؟
قبل از عمل، بیماران باید تحت آزمایشات سلامتی قرار گیرند تا از آمادگی آن ها برای جراحی اطمینان حاصل شود. پزشک امکان دارد توصیه هایی را برای ادامه عمل جراحی انجام دهد. افرادی که به طور منظم از آسپرین و داروهای ضد التهابی استفاده می کنند باید حداقل ۲ هفته قبل از جراحی مصرف آن ها را قطع کنند.
ممکن است از زنان خواسته شود که قرص های ضد بارداری مصرف کنند. بیماران مبتلا به کم خونی باید مکمل آهن خود را به طور منظم مصرف کنند. در نهایت، فرد باید یک رضایت نامه را امضا کند و تأیید کند که از خطرات، مزایا و جایگزین های احتمالی این روش کاملاً آگاه است.
لیپوساکشن چربی شکمی با بیهوشی عمومی انجام می شود، البته می توان از بی حسی اپیدورال برای لیپوساکشن پایین تنه و بی حسی موضعی برای نواحی کوچک بدن استفاده کرد.
ابتدا جراح ناحیه ای را که چربی باید برداشته شود روی بدن فرد مشخص می کند. برای کاهش از دست دادن خون، کبودی و تورم، محلولی حاوی بی‌حس کننده و دارو به آن ناحیه تزریق می‌شود. سلول های چربی با استفاده از ارتعاشات فرکانس بالا، پالس های ضعیف لیزر یا جت های آب با فشار بالا متلاشی می شوند.
یک برش کوچک ایجاد می شود و یک لوله مکش متصل به دستگاه وکیوم وارد بدن می شود. لوله مکش را به جلو و عقب می برند تا چربی شل شود، سپس آن را بیرون می کشند. آن ها مایعات و خون اضافی را تخلیه می کنند. ناحیه تحت درمان بخیه شده و بانداژ می شود. این روش معمولاً ۱-۳ ساعت طول می کشد و در بیشتر موارد فرد عمل شده باید یک شب را در بیمارستان بگذراند.
تفاوت لیپوساکشن و لیپوماتیک :
لیپوساکشن برای فرم دادن به بدن و لاغری استفاده می شود در حالی که لیپوماتیک بیشتر برای فرم دادن به بدن و عضلات استفاده می شود. در لیپوماتیک از بی حسی موضعی و در لیپوساکشن از آرام بخش عمومی استفاده می شود.
لیپوساکشن برای از بین بردن چربی بیشتر استفاده می شود، در حالی که لیپوماتیک در مناطق کوچکتر و هدفمند تر استفاده می شود. لیپوساکشن برای کاهش وزن خشن استفاده می شود، در حالی که لیپوماتیک برای کانتورینگ بدن استفاده می شود.
مدت زمان جراحی لیپوساکشن نسبتاً طولانی تر از لیپوماتیک است. در لیپوساکشن جراح با فعالیت بدنی و به صورت دستی چربی های اضافی را از قسمت های مختلف بدن خارج می کند و ممکن است دقت کار کم باشد در حالی که در لیپوماتیک با استفاده از ارتعاشات و حرکات متناوب و چرخاندن چربی ها چربی های اضافی را از بدن خارج می کنند. با استفاده از این مایع از لوله ای به نام کانولا تخلیه می شود.
لیپوساکشن در چه نواحی از بدن استفاده می شود ؟
از لیپوساکشن در نواحی از بدن استفاده می شود که در ادامه به آن می پردازیم :
لیپوساکشن شکم :
لیپوساکشن چربی شکم یک راه حل عالی برای خلاص شدن از شر رسوبات چربی سرسخت است که معمولاً با رژیم غذایی و ورزش قابل حل نیستند. اما مراقب باشید، لیپوساکشن شکم فقط می تواند چربی های زیر پوست را از بین ببرد. چربی احشایی به طور محکم در حفره شکم لنگر انداخته است و شما باید در درجه اول چربی احشایی را از طریق رژیم غذایی یا ورزش از بین ببرید.
برای لیپوساکشن شکم، به بیمار بی حسی موضعی داده می شود و ناحیه شکم بی حس می شود، سپس چندین برش کوچک در نواحی مختلف شکم که قبلاً تعیین شده است ایجاد می شود. سپس رسوبات چربی اضافی شکسته شده و به ذرات ریز تقسیم می شوند و سپس از طریق لوله کوچکی به نام کانولا استخراج می شوند.
لیپوساکشن غبغب :
در حین لیپوساکشن صورت و گردن، محلولی حاوی بی حس کننده موضعی و اپی نفرین به ناحیه تحت درمان تزریق می شود. این برای بی حس کردن ناحیه و کاهش خونریزی در حین لیپوساکشن است.
هنگامی که ناحیه درمان بی حس شد، برش های پوستی ریز به طول تقریبی ۲-۱ میلی متر برای وارد کردن کانولا ایجاد می شود. در طول لیپوساکشن گردن، یک تا سه برش کوچک در زیر چانه و یا نزدیک گوش ایجاد می‌شود.
برش ها به قدری کوچک هستند که معمولاً پس از بهبودی قابل توجه نیستند. سپس یک میکروکانولا از برش‌های کوچک عبور داده می‌شود و از ناحیه رسوب چربی به عقب و جلو عبور داده می‌شود تا چربی شکسته و خارج شود. پس از اتمام عمل لیپوساکشن، از نوار یا بانداژ برای اعمال فشار به ناحیه تحت درمان استفاده می شود.
لیپوساکشن صورت :
لیپوساکشن صورت، به تنهایی یا همراه با لیفت صورت یا سایر روش‌های صورت، به یک عمل زیبایی رایج تبدیل شده است که شامل برداشتن بافت‌های چربی ناخواسته با استفاده از کانولا و دستگاه وکیوم است که خطوط صورت مانند فک را بهبود می‌بخشد. لیپوساکشن گونه به طور دائمی سلول های چربی را از صورت فرد خارج می کند و می تواند ناحیه را شکل دهد یا شکل دهد.
لیپوساکشن ران :
اکثر خانم ها چربی اضافی زیادی در ران خود دارند که باعث می شود بزرگتر و کوتاهتر به نظر برسند. به همین دلیل سعی می کنند با ورزش یا رژیم درمانی حجم و چربی این قسمت از بدن را کاهش دهند.
حذف چربی با لیپوساکشن یکی از روش هایی است که با این روش می توان قسمت داخلی ران، بیرون ران و اطراف زانو را لاغر کرد. در لیپوساکشن ران با ایجاد برش هایی در نواحی خاصی از ران ها و قرار دادن کانولا در ناحیه زیر پوست، چربی های آن ناحیه شکسته شده و از طریق لوله تخلیه می شوند.
لیپوساکشن بازو :
یکی از قسمت هایی که چربی در برخی افراد تجمع می یابد بازوها است که زیبایی آن در پوشیدن لباس ها به خصوص لباس عروس و لباس رسمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از بین بردن چربی بازو با لیپوساکشن یکی از روش های درمانی برای از بین بردن چربی و پوست شل و آویزان بازو است.
لیپوساکشن پهلو :
لیپوساکشن می تواند چربی های ناخواسته را در بسیاری از نواحی بدن درمان کند، یکی از محبوب ترین نواحی پهلوها هستند که متاسفانه یکی از سخت ترین نواحی کاهش وزن و سوزاندن چربی از طریق رژیم غذایی و ورزش هستند.
دلایل مختلفی برای ذخیره چربی در پهلوها وجود دارد که برخی از آن ها شامل سن، ژنتیک و بارداری است. لیپوساکشن پهلو یکی از روش هایی است که می توانید برای کوچک کردن پهلوها و داشتن ظاهری عالی استفاده کنید. این کار با بی حسی موضعی انجام می شود و به طور متوسط ​​یک ساعت طول می کشد.
لیپوساکشن پا :
تلاش برای از بین بردن چربی های اضافه فقط مربوط به ران ها، شکم و پهلوها نیست و بسیاری از افراد برای داشتن پاهای ظریف و انگشتان ظریف و زیبایی می خواهند با لیپوساکشن چربی های اضافی پاها و انگشتان پا را از بین ببرند و قادر به راه رفتن راحت و قرار دادن انگشتان پا در کفش های زیبا باشند.
لیپوساکشن چه خطرات و عوارضی دارد ؟
لیپوساکشن چربی شکمی مانند هر جراحی دیگری دارای خطرات و خطراتی است. اگر یک پزشک متخصص و با مهارت بالا را انتخاب کنید و از دستورات او پیروی کنید، می توانید خطرات ناشی از جراحی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. همیشه احتمال بروز مشکل در حین جراحی وجود دارد. در ادامه با خطرات و عوارض لیپوساکشن آشنا می شوید :
  • عوارض در اثر بیهوشی
  • احتمال ابتلا به عفونت‌های استافیلوکوک و استرپتوکوک در صورت عدم توجه به تزریق آنتی‌بیوتیک هنگام جراحی
  • شوک در اثر عدم دریافت مایعات کافی
  • ورود تکه‌های چربی به خون و مسدود شدن جریان خون
  • خون ریزی
  • واکنش به لیدوکائین
  • لخته شدن خون در وریدهای عمقی
  • انباشته شدن مایعات
  • آسیب به اعصاب، عروق خونی، ماهیچه‌ها، ریه‌ها و اندام‌های شکمی
  • به دلیل حذف چربی های بدن در نقاط مختلف به صورت نامتقارن سطوح ناهمواری به وجود بیاید
  • احتمال به وجود آمدن بی حسی در نقاط تحت عمل
برای آشنا شدن با بهترین دکتر پیکرتراشی در زعفرانیه به سایت مربوطه مراجعه فرمایید.
بهترین دکتر لیپوساکشن در زعفرانیه
بهترین دکتر لیپوساکشن در زعفرانیه باید خصوصیات و ویژگی هایی داشته باشد که افراد با اطمینان کامل نزد آن ها جراحی خود را انجام دهند و نتیجه مناسبی بگیرند. بهترین پزشک لیپوساکشن قبل از هر اقدامی بیمار را به دقت معاینه می کند و سلامت جسمانی و همچنین اهداف جراحی آن ها را بررسی می کند.
بهترین دکتر لیپوساکشن در زعفرانیه با توجه به شرایط بیمار بهترین روش را برای او انتخاب می کند تا کمترین عارضه و بهترین نتیجه عمل را ایجاد کند. یک پزشک خوب باید بتواند روش های مختلف لیپوساکشن را به خوبی انجام دهد و بیمار را به نتیجه دلخواه برسانید.
او باید عمل را با بهترین تجهیزات انجام دهد و از آخرین فناوری ها برای سلامت بیمار خود استفاده کند. بهترین دکتر لیپوساکشن در زعفرانیه باید یک تیم حرفه ای شامل متخصص بیهوشی، پرسنل پرستاری و دستیار داشته باشد. نکات لازم قبل و بعد از عمل را به طور کامل و جامع برای بیمار توضیح دهید. هزینه لیپوساکشن را به گونه ای تعیین کنید که فشار زیادی به بیمار وارد نشود.
کلام آخر
در صورت انجام لیپوساکشن سعی کنید بهترین کلینیک و بهترین دکتر لیپوساکشن در زعفرانیه را انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. سعی کنید قبل از انجام این روش مشاوره کافی با بهترین پزشکان را داشته باشید تا نتیجه مناسبی از این روش بگیرید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در سایت دکتر حیدری با ما در میان بگذارید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.