انتخاب بهترین کلینیک روانپزشکی چگونه است؟

۳ بازديد
حال با ۱۰ تا از بهترین کلینیک روانپزشکی در تهران آشنا شدید. اما مهم است که چگونه بتوانید در میان کلینیک های نام برده گزینه مناسب را انتخاب کنید یا این که از میان کلینیک‌های معرفی شده توسط دوستانتان یا کلینیک هایی که در فضای مجازی پیدا کردید، بهترین انتخاب را داشته باشد.
اولین نکته ای که اهمیت پیدا می کند این است که شما بتوانید به راحتی با روانپزشک خود ارتباط برقرار کنید و مشکلات خود را با او در میان بگذارید. در غیر این صورت روند درمانی هیچ نتیجه ای ندارد. هر کلینکی که انتخاب می‌ کنید موظف است بهترین روانپزشک را در اختیار شما قرار دهد.
یک کلینیک روانپزشکی باید بتواند در روند درمانی را به بهترین صورت ممکن برنامه‌ریزی کند.
مطمئنا مشکلات شما نیاز به چندین جلسه درمانی دارد. بنابراین مرکز روانپزشکی باید روند درمانی شما را به بهترین صورت ممکن برنامه‌ریزی کند تا بتوانید به راحتی جلسات درمانی خود را پشت سر بگذارید. در صورتی که دچار مشکل شدید و یا فکر می کنید روند درمانی بر روی حل مشکلات شما هیچ تاثیری ندارد، به راحتی می توانید برنامه خود را تغییر دهید.
همچنین در دسترس بودن روانپزشک در روند درمانی شما بسیار تاثیر گذار است. حتماً قبل از شروع درمان و مراجعه برای جلسات روانپزشکی این موضوع را مورد بررسی قرار دهید.
نکته مهم! بررسی کنید دیگر مراجعین نسبت به عملکرد کلینیک چه نظری دارند.
یکی از نکات مهمی که باید قبل از شروع درمان و جلسات مشاوره خود در نظر بگیرید، صحبت با دیگر مراجعین است.  پس تحقیق کنید دیگر بیماران نسبت به عملکرد کلینیک رضایت کامل دارند یا نه. در غیر این صورت اطمینان کافی برای مراجعه حضوری پیدا نخواهید کرد. برای اطلاع از نظر دیگران می توانید در وب سایت های کلینیک روانپزشکی مراجعه کنید یا هنگام مراجعه حضوری  با افرادی که در مطب حاضر هستند، ارتباط برقرار کنید و سوالاتی که در ذهن خود دارید از آنها بپرسید.
همچنین اگر مشکلات دیگری هم دارید ، بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران فردی است که به تشخیص و درمان اختلالات روانی، عاطفی و رفتاری می پردازد. روانپزشکان تنها پزشکانی هستند که مجاز به تجویز دارو برای درمان بیماری های روانی هستند. برخی از افراد به راحتی زیر تیغ جراحی می روند ، اما در برابر مراجعه به روانپزشک برای درمان بخشی از روح و روان خود مقاومت می کنند. یکی از دلایلی که مردم به روانپزشک مراجعه نمی کنند، باورهای غلط مردم است. یکی از دلایل مقاومت مردم به دلیل فقر فرهنگی و اقتصادی مردم این است که جامعه امروز ما هنوز به این باور فرهنگی نرسیده است.
چه زمانی باید به کلینیک روانپزشکی مراجعه کرد؟
در صورتی که در شرایط گفته شده زیر قرار دارید، بهتر است به یک کلینیک روانپزشک مراجعه کنید:
  • هنگام مواجه شدن با اختلالاتی که از نظر پزشکان هیچ نشانه ای ندارد
  • وجود اضطراب مقطعی مانند اضطراب موقع امتحانات که در این مواقع دچار مشکل می شوید و نمی‌توانید جلسه امتحانات را به خوبی به پایان برسانید.
  • داشتن وسواس های بسیار مشکل ساز که نمی‌توانید به راحتی مشکلات خود را حل کنید.
  • انواع اختلالات روانی
  • قرار گرفتن در وضعیت غم و اندوه به مدت طولانی که تغییر حالت دادن برایتان ناممکن است.
  • مبتلا به مشکلات حاد همچون وسواس، اضطراب و افسردگی زیاد
کلام آخر
و در کلام آخر باید بیان کنیم که کلینیک های نام برده شده صرفا برای معرفی بوده است و در صورت انتخاب هر کدام از آنها لازم است اطلاعات دقیق تری به دست آورید. در صورت داشتن هرگونه انتقاد یا پیشنهاد می توانید از طریق سایت پزشکا با ما در میان بگذارید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.