جراحی پروتز سینه چیست ؟

پروستات و انواع جراحی آن

جراحی پروتز سینه چیست ؟

۳ بازديد
زنان برای حل مشکلات مختلف به جراحی سینه متوسل می شوند. هر مشکلی که ناشی از ژنتیک یا به دلیل افزایش سن، تصادف باشد که در سینه ها با جراحی سینه قابل رفع است. مشکلات ظاهری سینه با جراحی پروتز سینه حل می شود. با استفاده از این جراحی می توان سینه ها را بزرگ و شکل داد. سایر انواع جراحی سینه برای اصلاح ظاهر عیوب و شکل دادن به سینه ها، اصلاح افتادگی و حتی کاهش سایز سینه های بزرگ انجام می شود.
پروتز سینه یک بافت مصنوعی است که برای اصلاح شکل و فرم سینه ها یا حجم دادن به آن ها استفاده می شود. این پروتز را می توان به اشکال مختلف و با استفاده از ترکیبات مختلف ساخت. ترکیباتی که با بدن انسان سازگار است و در صورت قرار گرفتن در بدن به آن آسیبی نمی رساند. پروتز سینه با جراحی در بدن فرد قرار داده می شود و به زیباتر شدن سینه ها کمک می کند.
پروتز سینه، سینه ها را زیباتر و خوش فرم تر می کند. به همین دلیل باعث افزایش اعتماد به نفس زنان و تناسب اندام آن ها می شود. این جراحی زمان زیادی می برد و پروتزهای استفاده شده کاملاً با ساختار بدن سازگاری دارد. به همین دلیل، احتمال ایجاد حساسیت یا به خطر انداختن سلامت بافت پستان پس از جراحی بسیار کم است. نتایج پروتز سینه کاملا طبیعی است و افراد مختلف با استفاده از آن سینه هایی خوش فرم و جذاب خواهند داشت
پروتز سینه چگونه انجام می شود ؟
در مقایسه با سایر جراحی های زیبایی، پروتز سینه یک عمل کم تهاجمی و ایمن است. مدت زمان این عمل حدود دو ساعت است و دوره نقاهت پس از آن مانند سایر جراحی ها از یک تا دو هفته متغیر است. معمولا قبل از انجام جراحی، پزشک و بیمار چندین جلسه مشاوره خواهند داشت تا شرایط متقاضی کاملا در نظر گرفته شود. در این جلسات، پزشک از وضعیت سلامتی بیمار و انتظارات او آگاه می شود و با توجه به تجربه خود و فرم بدن بیمار، نوع پروتز، اندازه و شکل آن را تعیین می کند. پزشک معمولاً این کار را بر اساس اندازه، عرض و بافت سینه فعلی تعیین می کند.
برای انجام جراحی پروتز سینه، برش هایی در سه مکان مختلف ایجاد می شود. بسته به نوع پروتز و استفاده از پروتز سینه می توان برش ها را در زیر بغل، بافت قهوه ای نوک سینه یا زیر سینه ایجاد کرد. این برش ها خیلی عمیق نیستند و معمولا در مکانی نامرئی ایجاد می شوند.
رایج ترین نوع برش در جراحی سینه، برش زیر سینه است. طول این برش معمولاً ۵-۴ سانتی متر است و قرار دادن پروتز سینه از طریق آن کار سختی برای پزشک نخواهد بود. به دلیل محل این برش ها، معمولاً بعد از جراحی مشخص نمی شوند و ظاهر سینه را تغییر نمی دهند.
پزشکان خیلی کم برش زیر بغل را توصیه می کنند. زیرا در این نوع برش دسترسی به سینه ها کمی مشکل تر است و جراح دید کافی برای قرار دادن پروتز ندارد. برش هاله سینه یک کار بسیار تخصصی است. زیرا این نوع برش کاملا نمایان است و پزشک باید بتواند به خوبی آن را بپوشاند. به همین دلیل فقط پزشکان واجد شرایط از این نوع برش برای افراد خاص استفاده می کنند.
جراح پروتز را از طریق برش ها وارد بدن کرده و در محل مناسب می بندد. بافت های اطراف پروتز آن را در جای خود نگه می دارند و از حرکت آن جلوگیری می کنند. پس از قرار دادن پروتز در محل مناسب، برش ها بخیه می شوند. در برخی موارد خاص می توان برش هایی در اطراف ناف ایجاد کرد.
تعیین اندازه و قرار دادن پروتز سینه بر عهده پزشک معالج می باشد. معمولا افراد لاغر نمی توانند از پروتزهای بزرگ استفاده کنند. زیرا در این صورت سینه های آن ها حالت غیرطبیعی پیدا کرده و ناسالم می شود. علاوه بر این، پروتزهای بزرگ را نمی توان برای افرادی که سن بالایی دارند و پوستشان خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است، استفاده کرد. معمولاً جراح اندازه و نوع پروتز و جایگذاری آن را بر اساس عواملی مانند سن بیمار، نوع پوست، احتمال بارداری در آینده و شغل تعیین می کند.
تفاوت لیفت و پروتز سینه
لیفت سینه و پروتز سینه دو عمل کاملا مجزا هستند و برای اهداف متفاوتی انجام می شوند. هدف از لیفت سینه بلند کردن سینه ها و اصلاح افتادگی آن ها است. اما هدف اصلی پروتز سینه، حجم دادن به سینه ها و اصلاح عیوب ظاهری و عدم تقارن آن ها است. البته پروتز سینه برای از بین بردن افتادگی جزئی مفید است. اما برای افتادگی شدید بهتر است از روش های لیفت سینه استفاده شود.
پروتز بزرگتر نمی تواند مشکل افتادگی سینه را حل کند. بنابراین، اگر پزشکی چنین پیشنهادی به شما داد، به تخصص و مهارت او شک کنید. برش هایی که در طول لیفت سینه ایجاد می شود به میزان لیفتی که قصد انجام آن را دارید بستگی دارد. سینه های آویزان نیاز به برش های بزرگ تری در نقاط بیشتری دارند. در حالی که برش های پروتز سینه به اندازه پروتز مورد استفاده بستگی دارد.
چه افرادی کاندیدای مناسبی برای پروتز سینه هستند ؟
جراحی بزرگ کردن سینه برای تمام خانم هایی که مایل به داشتن سینه های خوش فرم تر یا بزرگتر هستند مناسب است. همچنین خانم هایی که تمام یا قسمتی از سینه های خود را به دلیل بیماری هایی مانند سرطان سینه یا بیماری های بافت پوست از دست دادند، می توانند از پروتز سینه برای اصلاح فرم سینه های خود استفاده کنند.
اگر به دلایلی مانند افزایش سن، بارداری و شیردهی شکل سینه ها تغییر کرده یا نامتقارن شده است، پروتز سینه راه حل مناسبی برای اصلاح فرم سینه است. در مواردی که حجم سینه ها به دلیل شیردهی، بارداری یا کاهش وزن کاهش یافته است، پروتز سینه انتخاب خوبی است. از این طریق می توان به متولدین سینه به دلیل مشکلات مادرزادی کمک کرد.
پروتز سینه راه حل مناسبی برای خانم هایی است که پس از زایمان و شیردهی دچار افتادگی سینه یا افتادگی آن می شوند. در بیشتر موارد انجام این جراحی همراه با لیفت سینه به داشتن سینه های جذاب تر کمک می کند. به طور کلی می توان گفت که جراحی پروتز سینه برای خانم هایی که با سینه‌های شل و افتاده به دلیل بارداری، شیردهی، افزایش سن، کاهش وزن اتفاق افتاده است یا خانم‌هایی که همه یا بخشی از بافت سینه خود را به خاطر سرطان سینه از دست دادند و خانم‌هایی با سینه‌های بسیار کوچک یا بزرگ کاندیدای مناسبی برای پروتز سینه هستند.
انواع پروتز سینه
پروتز سینه انواع مختلفی دارد که در ادامه با آن آشنا می شوید :
پروتز سینه از نظر حجم و شکل ظاهری :
پروتز های سینه را می توان به جنبه های مختلف دسته بندی کرد. در طبقه بندی نوع اول از نظر ظاهر و حجم طبقه بندی می شود. پروتزها از نظر حجم و برجستگی به سه دسته کم، زیاد و خیلی زیاد طبقه بندی می شوند. از نظر ظاهری، پروتزها گرد یا قطره ای شکل هستند. پروتز گرد برای افرادی است که به یک پروتز یکنواخت علاقه دارند. با قرار دادن پروتز گرد در سینه ها حجم تمام قسمت های آن به همان نسبت افزایش می یابد و سینه ها بافت نرم و خوش فرم تری خواهند داشت. استفاده از پروتزهای گرد امکان جراحی های اصلاحی را به شما می دهد. در واقع اگر پروتز پیچ خورده، پاره شود یا شکل آن تغییر کند، می توان با جراحی ساده آن را برطرف کرد.
پروتزهای اشکی شکلی شبیه به اشک دارند و شکل طبیعی تری به سینه می دهند. پروتز های پارگی برای خانم هایی که سینه های خیلی کوچک دارند یا بافت نرم سینه شان خیلی کم است مناسب است. همچنین با استفاده از این پروتزها می توان سینه های نرم و بی شکل را شکل داد و عدم تقارن یا ظاهر سینه را از بین برد.
پزشک آزمایشاتی را روی هر فرد انجام می دهد تا اندازه پروتز مناسب شما را تعیین کند. با بررسی آناتومی بدن فرد، پروتز سایز مناسب برای هر فرد را انتخاب می کند. البته در ابتدا متخصصان با بیمار صحبت می کنند تا بدانند چه انتظاراتی دارند. بهتر است از اندازه سینه مورد نظر خود عکس بگیرید تا پزشک بر اساس انتظارات شما و نتایج واقعی عمل بهترین گزینه را برای شما انتخاب کند.
جنس پروتز :
پروتز سینه از مواد مختلفی ساخته می شود. انواع پروتزها از نظر کیفیت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و پزشک بسته به شرایط بیمار یکی را انتخاب می کند. تفاوت اصلی بین انواع مختلف پروتز سینه، هزینه جراحی، احساس راحتی و محل برش جراحی است. پروتزهای س ینه بر اساس جنسیت به سه دسته تقسیم می شوند که در ادامه درباره آن ها توضیح می دهیم.
پروتز سینه ثابت :
پارگی پروتزهای ثابت سینه تاثیری در ظاهر آن ها نخواهد داشت. این پروتزها به شکل قطره اشکی هستند و تراکم سیلیکونی بالاتری دارند. ظاهر این پروتزها طبیعی تر از پروتزهای آب نمک است اما در مقایسه با پروتزهای سیلیکونی ظاهری نسبتاً غیر طبیعی دارند. به دلیل بافت سفت، آن ها بسیار کمتر در معرض آسیب هستند و به طور کلی نیاز به برش های بزرگتری برای وارد کردن آن ها به سینه دارند
پروتز سینه آب نمکی یا سالین :
شکل بیرونی سینه نمکی گرد است و پس از قرار گرفتن در سینه با آب نمک استریل یا سالین پر می شود. با توجه به اینکه این پروتزها از قبل پر نشدند، به راحتی وارد بدن می شوند و نیاز به برش های کوچکتری دارند. برش های ایجاد شده برای این نوع پروتزها بسیار کوچکتر است. دیواره های این پروتزها از سیلیکون ساخته شده و نسبت به پروتزهای سیلیکونی استحکام و استحکام بیشتری دارند. با توجه به اینکه مواد پرکننده این پروتزها با بدن سازگار است در صورت پارگی کاملا جذب بدن می شود و مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند. البته پزشکان استفاده از آن را برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی کنند.
هزینه ساخت پروتز سینه با پروتز سالین کمتر بوده و نیاز به برش کوچکتری دارد. اندازه آن ها از پروتزهای سیلیکونی کوچکتر است، بنابراین ممکن است برای افراد لاغر که حجم سینه بسیار کمی دارند مناسب نباشند. اما این پروتزها می توانند خود به خود خالی یا تا شوند. این پروتزها می توانند اثرات منفی بر روی بافت های اطراف خود داشته باشند.
پروتز سینه سیلیکونی :
پروتز سینه سیلیکونی از سیلیکون ساخته شده و حالتی ژل مانند دارد. استفاده از این پروتز برای افراد زیر 22 سال توصیه نمی شود و در هنگام استفاده فرد باید به طور مرتب تحت نظر پزشک باشد. در واقع، سه سال پس از نصب پروتز سیلیکونی، باید MRI انجام شود تا پزشک بتواند از سلامت او اطمینان حاصل کند. پس از آن هر دو سال یک بار از فرد MRI گرفته می شود تا وضعیت پروتز بررسی شود و از وضعیت سلامتی او مطلع شود.
بافت پروتزهای سیلیکونی بیشتر شبیه بافت سینه است و شکل طبیعی تری به سینه می دهد. این پروتزها کمتر خم می شوند و خود به خود خالی نمی شوند. اما احتمال پاره شدن آن ها بیشتر است. برای قرار دادن این پروتزها در سینه نیاز به برش بزرگتری است و هزینه انجام آن نسبت به سایر پروتزها بیشتر است
پروتز سینه چه عوارضی دارد ؟
در ابتدای کار، در حالی که نتایج پروتز سینه هنوز به طور کامل مشخص نشده و عوارض آن برطرف نشده است، بیمار در بدن خود احساس بدی می کند و این تصور را دارد که هیکلش خراب شده است. اما به مرور زمان که پروتزها یکپارچه می شوند و عوارض عمل کاملا برطرف می شود، می توان رضایت بیماران را از نتیجه عمل مشاهده کرد. اگر فردی در یک کلینیک معتبر عمل پروتز سینه را انجام دهد، دچار عوارض زیادی نخواهد شد و معمولاً تمام عوارض در دوران نقاهت برطرف می شود.
معمولاً تورم سینه، سردرد، سرگیجه و حالت تهوع از اصلی ترین و شایع ترین عوارض بعد از جراحی پروتز سینه است که در اثر بیهوشی و جراحی ایجاد می شود. در برخی افراد، نوک سینه یا کل سینه ممکن است حس خود را از دست بدهد. این کاملاً طبیعی است و احساس سینه تقریباً ۱-۲ سال پس از جراحی به طور کامل باز می گردد. احساس درد، حساسیت و خارش سینه و التهاب ظاهری آن ها از دیگر عوارض شایع پروتز سینه در کلینیک های معتبر می باشد.
در مواردی که پروتز سینه توسط پزشک بی تجربه و نا آگاه ساخته شده باشد، ممکن است عوارض جدی تری ظاهر شود. در صورت مشاهده این عوارض حتما به پزشک مراجعه کنید. شکل غیر طبیعی برش و بخیه های جراحی، درد طولانی و آزاردهنده، عفونت محل برش، نشت از محل جراحی، ظاهر نامتقارن سینه ها، حرکت پروتز به قسمت های مختلف، سفت شدن سینه ها و تورم مداوم و پیشرونده از جمله مواردی است که عوارض اصلی انجام جراحی پروتز سینه در کلینیک نامعتبر است.
بهترین دکتر پروتز سینه در زعفرانیه
برای انتخاب بهترین دکتر پروتز سینه در زعفرانیه باید دقت زیادی داشته باشید و از دکتر خود اطمینان کامل را داشته باشید زیرا انتخاب بهترین دکتر می تواند باعث نتیجه بهتر در جراحی شما شود. بهترین دکتر پروتز سینه در زعفرانیه دارای خصوصیات و ویژگی هایی است که در ادامه با آن آشنا می شوید :
  • داشتن دانش و آگاهی
  • تجربه و مهارت
  • مجهز و به روز بودن
  • داشتن وجدان و اخلاق حرفه ای
کلام آخر
برای انجام پروتز سینه سعی کنید بهترین پزشک و بهترین کلینیک را انتخاب کنید. دستورات و مراقبت های پزشک را به خوبی انجام دهید تا نتیجه مناسبی از جراحی خود بگیرید. ممنون از این که تا آخر مقاله بهترین دکتر پروتز سینه در زعفرانیه همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را در سایت دکتر حیدری با ما در میان بگذارید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.