تعریف لاغری

پروستات و انواع جراحی آن

تعریف لاغری

۳ بازديد
آخرین آماری که توسط سایت سازمان بهداشت جهانی (WHO) به دست آمده، گفته می شود که حدود ۱.۹ میلیارد نفر در جهان با اضافه وزن و چاقی درگیر هستند و طبق همین آمار ۳۹ درصد از کل این افراد، بزرگسال می باشند و همین موضوع بسیار نگران کننده است؛ سازمان بهداشت جهانی بیان می کند، انسان هایی که به هر اندازه دچار اضافه وزن و چاقی شده اند، باید قطعا از طریق روش های سالم، وزن خود را کم کنند و با لاغر شدن در محدوده وزنی کاملا نرمال باشند وگرنه ممکن است که جان آن ها در خطر باشد.
در صورتی که شما به دلایل مختلفی دچار چاقی شده باشید، باید تمام تلاش خود را کنید که به سرعت اقدام به رفع این مشکل کنید تا از هر گونه خطری که سلامتی شما را تهدید می کنند در امان باشید؛ در صورتی که شما به مطب بهترین کلینیک لاغری در ایران مراجعه می کنید، روش های مختلفی را به شما پیشنهاد می کنند که باید هر یک متناسب با میزان چاقی شما و در ضمن وزن هدف شما انتخاب شود.
چگونه می توان میزان چاقی را تخمین زد؟
اگر شما بخواهید بدانید که آیا چاق هستید یا لاغر و این که به چه مقدار اضافه وزن دارید، می توانید از فرمول مرتبط با این موضوع استفاده کنید و طبق آن نتیجه را کسب کنید؛ در ضمن شما با نگاه کردن به خود و بقیه، می توانید به راحتی تشخیص دهید و چاق بودن خود را حدث بزنید اما این فرمولی که ذکر خواهد شد نتیجه قطعی را به شما ارائه می دهد.
این فرمول با نام شاخص توده بدنی یا (BMI) ذکر می شود که برای شما مشخص می کند چه میزان اضافه وزن و چاقی دارید به طور مثال ممکن است که نتیجه محاسبه شاخص توده بدنی به شما تذکر دهد که دارای ۵ کیلو اضافه وزن هستید و باید برای این که به وزن سالم خود برسید، این ۵ کیلو را از بین ببرید، به عبارتی به فکر لاغری با کم کردن این ۵ کیلو اضافه وزن باشید.
هنگامی که شما از این فرمول استفاده کردید و میزان اضافه وزن و چربی موجود در بدن را تشخیص دادید، می توانید متناسب با عدد حاصل شده، روش مورد نظر برای لاغر شدن را انتخاب کنید.
چه روش هایی برای لاغری وجود دارد؟
برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل، روش های مختلفی وجود دارد که هر فردی به دلخواه خود می تواند از آن ها استفاده کند؛ این روش ها به طور کلی به شرح زیر می باشند که هر یک زیر شاخه های مختلفی دارند :
  • کاهش وزن با رژیم لاغری
  • کاهش وزن با ورزش
  • کاهش وزن با رژیم + ورزش
  • کاهش وزن با دارو
  • کاهش وزن با کمک پزشک
  • کاهش وزن با جراحی و زیبایی لاغری
برای داشتن اندامی ایده آل باید به چه نکاتی توجه کرد؟
به طور کلی اگر شما می خواهید به اندام ایده آل خود برسید و در ضمن سلامتی خود را حفظ کنید، می توانید به برخی نکات و توصیه ها توجه کنید که این نکات در ادامه ذکر می شوند :
  • قند و نشاسته کمتری در طول روز مصرف کنید زیرا موجب کاهش میزان گرسنگی شما می شود و کالری کمتری در نهایت دریافت می کنید.
  • محیط اطرافتان را در کنترلتان بیاورید، بدین معناست که در آشپزخانه منزلتان، غذاها و خوراکی های پر کالری و مضر قرار ندهید.
  • حتما صبحانه میل کنید زیرا موجب کمتر شدن اشتهای شما در وعده ناهار می شود و در ضمن سلامت بدن شما را حفظ می کند.
  • نوشابه را از سفره خود حذف کنید زیرا این نوع از کربوهیدرات های مایع موجب افزایش قند خون می شوند و در نهایت شما زودتر گرسنه می شوید.
  • آب بیشتری در طول روز بنوشید زیرا کمبود آب هورمون های ضد ادرار را آزاد می کند و بدن مایعات را در خود حفظ می کند و وزن افزایش می یابد.
  • در طول روز فعالیت بیشتری داشته باشید تا میزان سوخت و ساز بدنتان افزایش یابد، به طور مثال در طول روز ١٠٠٠٠ گام بردارید یا این که به باشگاه بروید و ورزش های مختلف انجام دهید.
  • به اندازه کافی بخوابید زیرا نخوابیدن موجب افزایش استرس و در نهایت بر هم خوردن تعادل بین دستگاه گوارش و مغز می شود و در نهایت باعث چاقی می شود.
  • فیبر های مفید را در وعده غذایی خود بگنجانید زیرا باعث گرسنگی کمتر و کاهش وزن می شوند.
  • استرس خود را کنترل کنید زیرا افزایش استرس موجب افزایش اشتها می شود که در نهایت با چاقی همراه است، استرس باعث می شود که شما بیشتر به سراغ غذاهای چرب و مضر بروید که تمام این مواد غذایی سلامت شما را به خطر می اندازند.
اگر ساکن شهرک دهکده المپیک هستید، می توانید به مقاله بهترین کلینیک لاغری در دهکده المپیک مراجعه نمایید تا کلینیک مورد نظر خود را بیابید.
در کلینیک لاغری، از چه روش های جراحی برای لاغر شدن استفاده می کنند؟
اخیرا شایعات بسیاری در رابطه با جراحی های لاغری شنیده می شود اما این روش ها کاملا ایمن و کم خطر می باشند و در ضمن حالا جراحی های لاغری بر خلاف قبلا که روش ها باز و تهاجمی و بسیار سخت و طاقت فرسا بود، به روش لاپاراسکوپی که جدیدترین روش جراحی لاغری است، انجام می شوند.
در جراحی لاپاراسکوپی که کم تهاجمی است، دکتر چندین برش کوچک را بر روی شکم شما می زند و دستگاه لاپاراسکوپ و ابزار های جراحی دیگر بدین طریق به بدن وارد می شوند و جراحی انجام می شود؛ مدت زمان دوران نقاهت مربوط به بعد از این جراحی بسیار کوتاه تر و بی دردسر تر از جراحی های باز دیگر است.
در ادامه مقاله برخی از این روش های جراحی که برای لاغری مورد استفاده قرار می گیرند را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید با آشنایی کامل از آن ها استفاده کنید.
اسلیو معده : در واقع جراحی اسلیو معده به معنی حذف کردن تقریبا ۸۰ درصد از معده است که مربوط به قسمت تولید کننده هورمون گرسنگی(گرلین) نیز می باشد؛ قسمتی از معده که باقی می ماند بخیه زده می شود و شکل آن باریک و دراز مثل موز یا آستین می شود.
بالون معده : جراحی بالون معده یکی از جراحی های غیرتهاجمی است چون هیچ گونه برش و خونریزی به همراه ندارد و در حقیقت در این روش، پس از بی حس شدن بیمار، بالون یا بادکنک خالی را از طریق دهان به بدن وارد می کنند و به سوی معده هدایت می کنند؛ بعد از این که در معده قرار گرفت، بالون با محلول سالین پر می شود؛ در بهترین کلینیک لاغری در تهرانپارس این روش انجام می گیرد
حلقه معده : حلقه ای که قابل تنظیم معده می باشد شامل قرار دادن بند یا حلقه ای به دور قسمت بالای معده و تشکیل دادن کیسه ای کوچک بالای حلقه است؛ ناحیه پایین معده در زیر حلقه قرار خواهد گرفت؛ جراحی حلقه معده کاملا کم تهاجمی است و آن را می توان به روش لاپاراسکوپی انجام داد؛ در این روش بر روی شکم بیمار، برش های کوچکی زده می شود تا ابزار جراحی وارد شوند و حلقه به دور معده قرار گیرد.
بای پس معده : جراحی بای پس معده یکی از جراحی های کم تهاجمی می باشد چون این جراحی به روش لاپاراسکوپی قابل انجام است، در طول انجام این جراحی، ناحیه ای از معده بای پس و به کنار گذاشته می شود و قسمتی از معده که باقی مانده است، بخیه زده می شود؛ همچنین بخشی از روده کوچک نیز برش زده می شود و آن را به معده جدید وصل می کنند؛ در واقع در این جراحی مسیر عبور غذا از روده نیز تغییر خواهد کرد.
پلیکاسیون معده : در این نوع از جراحی لاغری، دکتر باید معده را مانند دامن، پلیسه زند تا فضای مربوط به داخل معده تنگ‌تر شود که همین مسئله موجب کاهش یافتن کالری دریافتی فرد می‌شود؛ عوارضی که جراحی پلیکاسیون می تواند داشته باشد نیز مربوط به بازگشت وزن است؛ با این حال افرادی که BMI شان حدودا بین ۳۵ تا ۴۰ است، از این روش استفاده می کنند که خونریزی کمتری داشته باشند.
اگر در شهر تهران ساکن منطقه تجریش هستید، می توانید به بهترین کلینیک لاغری در تجریش مراجعه کنید و از انواع خدمات این کلینیک ها استفاده کنید.
کلام آخر
برای لاغری و خلاص شدن از چربی های مازاد در اندام های مختلف بدن می توان از روش های مختلفی که در کلینیک های زیبایی معتبر در تهران ارائه می شوند، استفاده کرد؛ در این کلینیک ها چندین پزشک متخصص وجود دارد که هر یک از آن ها به افراد جهت رسیدن به اندام ایده آل کمک می کنند.
از این رو در این مقاله تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا شما را با روش های لاغری و نکات مرتبط با آن آشنا کنیم و در ضمن سایت تاپتنا 10 تا از بهترین کلینیک لاغری در تهران را به شما معرفی کرد تا بتوانید با خیالی آسوده به این مراکز مراجعه کنید و از خدماتشان استفاده کنید؛ از این که تا انتهای مقاله ما را همراهی کردید از شما ممنونیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در این باره دارید می توانید از طریق سایت با ما درمیان بگذارید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.