جراح دندانپزشک کیست؟

پروستات و انواع جراحی آن

جراح دندانپزشک کیست؟

۳ بازديد
بهترین جراح دندانپزشک در ایران یکی از پزشکانی است که دوره 6 ساله جراحی دندانپزشکی را گذرانده است. دندانپزشک برای اینکه تخصص دوره های دیگر را دریافت کند باید چندین سال در این رشته تحصیل کند و مدرک آن را دریافت کند. دندانپزشکی که تنها دوره عمومی را گذرانده است نمی تواند جراحی مربوط به بیماری های لثه و ارتودنسی را انجام دهد. درواقع جراح دندانپزشک که توانسته است تخصص درمان ریشه را دریافت کند، بی شک در این زمینه تخصص بیشتری نسبت به دندانپزشک عمومی دارد. شما می توانید برای درمان هریک از مشکلات دندان خود به بهترین جراح دندانپزشک در ایران مراجعه کنید.
 
دندانپزشکی خود شاخه های مختلفی دارد به عنوان مثال ارتودنتیست دندانپزشکی است که علاوه بر تحصیلات عمومی دندانپزشکی، آموزش ویژه ای در زمینه ارتودنسی دیده است و تخصص او صاف و مرتب کردن دندان ها می باشد. پریودنتیست به مشکلات لثه و ساختار پیرامون آن می پردازد. جراح فک و صورت و دهان تخصصی از دندانپزشکی است که در آن بعضی از جراحی های استخوان گردن و صورت و دهان انجام می شود. دندانپزشک زیبایی نیز به زیبا سازی لثه و دندان ها می پردازد.
 
جراح دندانپزشک کیست؟
 
ویژگی های بهترین جراح دندانپزشک در ایران
دندانپزشک خوب به شما گوش می دهد
بهترین جراح دندانپزشک در ایران، زمانی را برای گوش دادن به نگرانی های بیمار اختصاص می دهد و هرگز به سرعت سراغ درمانی نمی رود که فرد به طور پنهان از آن ترس دارد.
 
بهترین دندانپزشک انگیزه یادگیری بیشتری دارد
حوزه دندانپزشکی روز به روز در حال پیشرفت است، بنابراین بهترین جراح دندانپزشک در ایران باید اطلاعات خود را به روز کند و از جدیدترین محصولات و متدها استفاده کند.
 
ارزش قائل بودن برای زمان بیمار
بهترین جراح دندانپزشک در ایران مانند شما وقت شناس است و در هنگام پیشنهاد گزینه ی درمانی، توانی مالی شما را هم در نظر می گیرد.
 
داشتن مدرک دندانپزشکی معتبر
بهترین جراح دندانپزشک در ایران باید دارای مدرک معتبر باشد. بنابر این باید قبل از مراجعه به دندانپزشک به خوبی در مورد آن تحقیق کنید.
 
داشتن سابقه کاری
سابقه کاری دندانپزشک یکی از مهم ترین گزینه های انتخاب او می باشد. قبل از مراجعه به کلینیک باید سابقه کاری دندانپزشک را نیز مورد بررسی قرار دهید زیرا ممکن است دندانپزشک تازه فارغ التحصیل شده باشد و یا به تازگی مطب خود را افتتاح کرده باشد و مهارت های لازم را نداشته باشد.
 
داشتن مطب مجهز
بهترین جراح دندانپزشک در ایران، بهترین درمان ها را با بهره گیری از تجهیزات مناسب انجام می دهد.
 
ویژگی های بهترین جراح دندانپزشک در ایران
 
انواع تخصص های دندانپزشکی
متخصص آسیب شناسی بیماری های دهان، فک و صورت (پاتولوژیست دهان و دندان): متخصص تشخیص بیماری های دهانی تمام علائم و بافت های مشکوک را بررسی می کند و مورد آزمایش و معاینه قرار می دهد تا ماهیت بیماری مشخص شود.
متخصص بیماری های لثه (پریودنتیست): متخصص پریودنتیست به علت ایجاد بیماری و یا عفونت لثه و درمان مربوط به بافت لثه و بافت نگه دارنده ی دندان می پردازد.
متخصص درمان ریشه (اندونتیست): متخصص درمان ریشه یا اندودنتیست، به صورت تخصصی به درمان ریشه دندان می پردازد.
متخصص ارتودنسی: متخصص ارتودنسی یا همان ارتودنتیست ها، درمان مرتب کردن دندان ها به وسیله سیم و براکت و سایز ابزارها را انجام می دهند.
متخصص جراحی دهان، فک و صورت: انواع جراحی های مربوط به فک و صورت توسط متخصص جراح دهان، فک و صورت انجام می شود.
متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی: ترمیم تاج دندان و درمان های زیبایی دندان و طرح لبخند از حوزه تخصص های بهترین دندانپزشک زیبایی و ترمیمی در ایران است.
متخصص پروتز دندان: از فعالیت های مربوط به متخصص پروتز دندان، مربوط به هر نوع پروتز و دندان مصنوعی است.
متخصص رادیولوژی فک و صورت: متخصص رادیولوژی فک و صورت که تشخیص و تحلیل گزارشات رادیوگرافی و عکس برداری از دهان و فک و صورت بر عهده متخصص رادیولوژی فک و صورت است.
متخصص دندانپزشکی اطفال: صحبت کردن با کودکان و راضی کردن آن ها بر عهده متخصص دندانپزشکی اطفال است.
کاربرد روکش و لمینت و کامپوزیت
روکش، لمینت و کامپوزیت برای زیبایی دندان ها انجام می شود. روکش دندان زمانی گذاشته می شود که دندان ها به طور وسیع خراب شده باشند. زمانی که طول و عرض دندان حالت مناسبی نداشته باشد، دندانپزشک از روکش برای پوشش دادن سطح دندان استفاده می کند. روکش ها ممکن است جنس متفاوتی داشته باشند اما معمولا از جنس سرامیک هستند. دندانپزشک، رنگ روکش را متناسب با رنگ دندان های فرد انتخاب می کند تا از نظر زیبایی دچار مشکل نگردد.
لمینت و کامپوزیت هر دو برای داشتن لبخندی زیبا انجام می شوند. در هر دو روش موادی بر روی دندان ها قرار می گیرد که زردی و بدفرمی دندان ها را از بین می برد. لمینت سرامیکی، بهترین روش برای ساختن لبخندی زیبا می باشد. قیمت لمینت بیشتر از کامپوزیت است اما کیفیت لمینت از کامپوزیت بهتر است. البته دندانپزشک با توجه به نیاز بیمار یکی از این دو روش را انتخاب می کند. بهتر است برای انجام اقدامات زیبایی دندان های خود به بهترین جراح دندانپزشک در ایران مراجعه کنید.
مراحل جراحی دندان عقل
  1. تمام بافت و استخوانی که روی دندان عقل قرار گرفته با بهره گیری از تجهیزات تخصصی و پیشرفته برداشته می شود.
  2. از وسایل مخصوص کشیدن دندان برای شل و لق کردن دندان و جدا کردن آن از بافت پیوندی حفره دندانی استفاده می شود.
  3. بعد از آن که دندان به اندازه کافی شل شد، جراح آن را با انبر خارج می کند. این عمل بدون درد است و بیمار فقط کمی فشار و لرزش را حس می کند.
  4. جراح برای این که بتواند دندان را خارج کند، باید آن را بشکند. شنیدن صدای ترک خوردن دندان طبیعی است.
  5. بهترین جراح دندانپزشک در ایران برای بسته شدن بافت، آن را بخیه می زند تا سریع تر جوش بخورد و التیام بیابد. بیمار موظف است دستورات و توصیه های جراح را با دقت رعایت کند
چند وقت یکبار باید برای معاینه به بهترین جراح دندانپزشک در ایران مراجعه کرد؟
در حالت کلی توصیه می شود برای جلوگیری از بروز مشکلات مختلف دهان و دندان به صورت سالانه یا حداقل هر دو سال یکبار به مطب بهترین دندانپزشک در ایران مراجعه کنید تا متخصص دهان و دندان با یک معاینه کامل و بررسی دقیق شرایط تمام دندان ها و لثه، انواع خدمات و درمان های مورد نیاز را توصیه می کند.
کلام آخر
مانند سایر رشته ها و تخصص های پزشکی، دندانپزشکی هم تخصص های مختلفی دارد. مانند: دندانپزشکی عمومی، متخصص ارتودنسی، جراح دندانپزشک، متخصص ریشه و ترمیم دندان که باید با توجه به نوع مشکل و درمان مورد نیاز به این متخصص ها مراجعه کرد. به عنوان مثال برای انجام کلیه خدمات و درمان های دندانپزشکی مخصوص کودکان، باید به بهترین دندانپزشک اطفال مراجعه کرد.
از شما عزیزان سپاس گزاریم که ما را تا پایان مقاله همراهی کردید. سایت تاپتنا در این مقاله سعی بر این داشته تا شما را با بهترین جراح دندانپزشک در ایران آشنا کند. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن انتقاد و یا پیشنهاد می توانید از طریق سایت با ما در میان بگذارید.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.