انتخاب بهترین جراح دندانپزشک

پروستات و انواع جراحی آن

انتخاب بهترین جراح دندانپزشک

۴ بازديد
همانطور که گفتیم هر فردی در طول زندگی برای رعایت بهداشت دهان و دندان به یک جراح دندانپزشک خوب نیاز دارد. بنابراین شناخت یک دکتر به عنوان بهترین دکتر دندانپزشک بسیار مهم است.همچنین خیلی ها به ظاهر زیبایی دندان های خود اهمیت زیادی می دهند. و از آنجا زیبایی ، سفید و مرتب بودن دندان ها تاثیر بسیار مهمی در زیبایی صورت دارد ، انجام اقدامات زیبایی مورد استقبال خیلی ها قرار گرفته است.
و هر فردی برای انجام اقدامات زیبایی دندان بدنبال بهترین جراح دندانپزشک است.به طور کلی هر فردی برای انتخاب دکتر دندانپزشک خود یک سری معیارهای انتخابی در نظر می گیرد. ما هم در ادامه مقاله به یک سری معیار اصلی پرداخته ایم.پس از صورتی که قصد دارید به دندانپزشک خود مراجعه کنید برای انتخاب درست می توانید به نکات زیر توجه کنید.
داشتن مدرک معتبر
یک متخصص دندانپزشک زمانی می توان به عنوان بهترین جراح دندانپزشک انتخاب شود که دارای مدرک از دانشگاه های معتبر باشد. زمانی که یک پزشک دوره های مختلف پزشکی خود را در بهترین دانشگاه گذرانده ، پس تمام آموزش های لازم را به صورت کاملا حرفه ای یاد گرفته است. بنابراین  بهترین جراح دندانپزشک کسی است که با داشتن مدرک معتبر ، خدمات کاملا حرفه ای ارائه می دهد.
موقعیت مکانی مطب
برای راحتی بهتر و رفت و آمد آسان تر دکتری انتخاب کنید که به محل سکونت خود نزدیک است و یا برای مراجعه به مطب با ترافیک های روزانه روبرو نمی شوید. در چنین شرایطی ، شما به موقع و با خیال راحت به مطب می رسید.
رفتار مناسب دندانپزشک با بیماران
رفتار دوستانه دندانپزشک باعث می شود که بیماران احساس راحتی با او داشته باشند و همه مشکلات خود را با دکتر مطرح کنند. بنابراین برای انتخاب بهترین جراح دندانپزشک به این نکته دقت کنید.
استفاده از بهترین مواد
استفاده از مواد درجه یک برای ترمیم دندان مسئله مهمی است که باید دندانپزشک به آن توجه داشته باشد. استفاده از بهترین مواد برای خدماتی مانند پر کردن و ایمپلنت موجب می شود که نتیجه کاملا طبیعی بدست آید ، طول عمر آن افزایش یابد و کمترین حساسیت را برای فرد به همراه دارد. در نتیجه فرد برای مدت طولانی نیاز به ترمیم نخواهد داشت.
بهره مندی از امکانات و تکنولوژی به روز
بهره مندی از تکنولوژی به روز دندانپزشک می تواند در روند درمانی بیمار بسیار کمک کند. پس اگر امکانات مناسب نباشد ، باعث نگرانی بیمار شده و از آنجا که آرامش بیمار برای بهبودی بسیار مهم است ، فرایند درمان با مشکل روبرو می شود.
مهم ترین وظیفه دندانپزشک
وظیفه مهم دندان پزشک این است که تمام بیماران خود را به حفظ بهداشت دهان و دندان تشویق کند و برای جلوگیری از تمام بیماری های لثه و دندان روش صحیح مسواک زدن را یاد بدهند. همچنین در صورت لزوم جرم گیری به صورت دوره ای انجام شود.
اشتباه دندانپزشک عملکردی جبران ناپذیر است
یکی از وظایف مهم بهترین جراح دندانپزشک این است که نسبت به اسکلت دهان ، دندان و جنس آن آشنایی داشته باشد. چرا که برای تشخیص ناحیه درد دندان بدون آشنایی با اسکلت بندی دهان و دندان امکان پذیر نیست. پس در اولین مرحله ترمیم پزشک باید تشخیص دندان ، میزان ماندگاری آن در داخل لثه به طور دقیق انجام دهد.
اهمیت این ویژگی زمانی مشخص می شود که درد حاصل از دندان خراب را از جای دیگری تصور می کند. اما در حقیقت درد مربوط به ناحیه دیگری است. این تشخیص درد در کدام ناحیه است و مربوط به کدام دندان می باشد یکی از وظایف اصلی در شاخه دندانپزشکی است.
در ادامه مقاله به بررسی درمان های پایه ای که یک دندانپزشک وظیفه دارد انجام دهد ، می پردازیم.
آسیب دیدگی دندان موجب کشیدن آن می شود
هنگامی که دندان به حدی آسیب دیده است که دیگر قابل استفاده نباشد ، بهترین جراح دندانپزشک در کرج وظیفه دارد آن را از دهان خارج کند. بنابراین در شرایطی که دندان سلامتی خود را از دست داده است ، راه حلی جز کشیدن آن نخواهد بود. زمانی که دندان از لثه خارج باشد کشیدن آن برای پزشک بسیار راحت است.
اما اگر دندان در زیر لثه پنهان باشد و نتوان آن را با انبر بیرون کشید ، نیاز به عمل جراحی است. در جراحی کشیدن دندان ابتدا لثه روی دندان کنار زده شده و سپس دندان از داخل لثه بیرون کشیده می شود. و سپس در صورت نیاز لثه شکافته شده بخیه زده می شود تا زخم زودتر بهبود پیدا کند.
پر کردن دندان آسیب دیده
اگر  آسیب دندان به حدی نیست که مجبور نشوید ، آن را از دهان خارج کنید ، دندانپزشک عمل پر کردن دندان را پیاده می کند. برای این کار در ابتدا ، نواحی اطراف دندان بی حسی تزریق می شود تا عمل پر کردن بدون درد باشد. سپس پوسیدگی دندان توسط ابزار دریل دندانپزشکی تراشیده شده و سپس حفره ایجاد شده توسط مواد مخصوص پر می شود.
پاکسازی جرم های انباشته شده
هر فردی باید عمل جرم گیری دندان ها به صورت دوره ای انجام دهد تا تمام جرم های انباشته شده در اطراف لثه ، جلو و عقب دندان ها پاک شود.  این کار به طول عمر دندان ها کمک بسیاری می‌کند. بنابراین برای داشتن دندان های سالم با طول عمر بیشتر جرم گیری دندان ها را در برنامه سالانه خود قرار دهید.
زمانی که دندان نیاز به عصب کشی دارد
زمانی که دندان دچار پوسیدگی شده و نیاز به ترمیم داشته باشد ، این عمل به دو صورت سطحی یا عمقی انجام می شود. اگر ترمیم سطحی کارساز نباشد ترمیم عمقی یا عصب کشی دندان انجام می شود.
برخی موارد دیگر هم مشاهده شده است ، شکل ظاهری دندان هیچ مشکلی ندارد اما اسید دندان از سوراخ های کوچک و اطراف لثه به عصب دندان رسیده که در این صورت باید عصب کشی انجام شود.
بهترین زمان برای مراجعه به دندانپزشک
اگر شما جز افرادی هستید که سلامتی دندان ها برایتان بسیار مهم است ، مطمئنا این سوال برای شما بسیار مهم است که چه زمانی باید به یک متخصص دندانپزشک مراجعه کرد؟
برای پاسخ دادن به این سوال ، ابتدا خوب است بدانید ، درمان دندان قبل از این که مشکل آن پیشرفت کند و تا حدی برسد که درمان آن مشکل ساز باشد ، مهم ترین نکته برای داشتن دندان های سالم است. به همین خاطر متخصصان دندان پژشک توصیه می کنند بهتر است هر سال طی دو مرتبه نزد آن ها مراجعه کنید.
کلام آخر
و در کلام آخر باید بیان کنیم که دکترهای نام برده شده در این مقاله صرفا برای معرفی بوده است و در صورت انتخاب هر یک از آن ها لازم است اطلاعات کافی را بدست آورید. و امیدواریم برای انتخاب یک متخصص دندانپزشک شما را همراهی کوچکی کرده باشیم. ممنون که تا پایان مقاله با ما همراه بودید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.