منظور از وکالت چیست؟

پروستات و انواع جراحی آن

منظور از وکالت چیست؟

۳ بازديد
وکالت در لغت به معنی تفویض و واگذار نمودن است. دادن وکالت به بهترین وکیل در رشت نیز از نظر حقوقی به معنای تنظیم قراردادی است که به واسطه آن، شخصی فرد دیگری را به عنوان وکیل جهت انجام کاری نایب می کند. در ماده 656 قانون مدنی، وکالت به این صورت تعریف می شود: وکالت عقدی است که توسط آن یکی از طرفین، دیگری را بر انجام امور خود جایگزین می کند.؛ با انعقاد قرار داد وکالت و امضای طرفین، هرکدام حق و حقوقی را بر گردن یک دیگر دارند و در برابر هم وظایفی را بر عهده دارند؛ وکالت یکی از قرارداد هایی است که عقد آن بسیار رایج است که امروزه برای مسائل اجتماعی، اقتصادی و … بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. عقد قرار داد وکالت، نیاز به امضا و پذیرش وکیل و موکل دارد.
چرا باید بهترین وکیل در رشت را انتخاب کنیم؟
اگر فردی درگیر مشکلات کیفری، حقوقی و یا خانوادگی باشد و نیاز به کمک گرفتن از یک وکیل برای اثبات حقانیت خود داشته باشد، نباید پرونده خود را به دست هر وکیلی بسپارد. انتخاب بهترین وکیل کیفری در رشت می تواند حقوق از بین رفته را زنده کند و نتیجه را برعکس نماید. وکلای خبره و مسلط می توانند با جمع آوری ادله کافی و استفاده از قدرت سخنوری خود، تمام و کمال از موکل خود دفاع نمایند. مثلا اگر فردی، شاکی خصوصی داشته باشد و تمام تلاش خود را برای اثبات مجرم بودن طرف مقابل کند، می تواند به کمک وکیل خوب بی گناهی خود را ثابت نماید.
وکالت چند نوع است؟
به طور کلی دو نوع وکالت در عقود وجود دارد. وکالت مطلق و وکالت مقید که در این بخش به تشریح آن ها می پردازیم:
وکالت مطلق: این نوع از وکالت به این معنی است که شخصی، فرد دیگری را برای تمامی کارها و امور خود وکیل کند و بهترین وکیل در کرج یا هر شهری در این حالت می تواند تمامی امور فرد را که شامل امور اداری و مالی می باشد، بدون نیاز به اجازه از موکل به انجام برساند.
وکالت مقید: در این نوع، شخص برای امور خاصی از بهترین وکیل در ایران می خواهد که به نیابت از او به انجام امور بپردازد و اجازه دخالت در باقی امور را ندارد. مثلا برای خرید خانه، تقسیم ارث، پرونده های دعاوی و … همچنین وکالت از نظر ظاهری نیز به وکالت رسمی ، عادی و شفاهی طبقه بندی می شود.
وکالت باید برای اموری به وکیل سپرده شود که در انحصار موکل نباشد. مثلا برای معامله کردن، موکل نمی تواند کسی را وکیل قرار دهد. در ضمن اگر اموری مورد دعوی قرار گیرد که خود فرد نیز در دخالت در مورد آن منع عملکرد داشته باشد، مثل ورشکستگی، نمی تواند از کمک بهترین وکیل در رشت بهره مند شود.
اگر در شهر بزرگ بندرعباس زندگی می کنید و به دنبال یافتن یک وکیل مجرب و متعهد هستید، می توانید به مقاله بهترین وکیل در بندرعباس مراجعه کنید و وکیل مورد نظر را بیابید.
ویژگی های بهترین وکیل در رشت
نکاتی وجود دارد که در انتخاب وکیل باید به آن ها دقت کرد. شناخت بهترین وکیل در رشت مستلزم توجه به ویژگی هایی است که به شرح زیر می باشند:
  • بهترین وکیل در رشت باید کاملا به روز باشد و از تغییرات در علوم حقوقی آگاه شود.
  • بهترین وکیل ملکی در رشت باید مورد اعتماد و امین موکل خود باشد.
  • از دروغ گویی و بیان موارد غیر قانونی پرهیز کند.
  • به خاطر مسائل مالی، کار موکل خود را سخت نکند.
  • از تجربیات افراد دیگر برای روشن سازی پرونده استفاده کند.
  • بهترین وکیل مهریه در رشت باید احترام موکل خود را حفظ کند.
  • دارای قدرت بیان و نوشتار خوب باشد.
لازم به ذکر است؛ کلیه ویژگی های ذکر شده برای بهترین وکیل در رابطه با بهترین وکیل خانواده در رشت نیز صدق می کند.
کلام آخر
انتخاب یک وکیل خوب می تواند حتی باعث تغییر در سرنوشت افراد شود. وکلا باید تمام توان خود را جهت حفظ حقوق موکل خود و دفاع از ایشان به کار گیرند و با امانت داری و جلب اعتماد فرد، امور محوله را به نحو احسنت به انجام برسانند. در این مقاله ما سعی کردیم در مورد وکالت و نکاتی که باید در انتخاب یک وکیل به آن توجه داشت، مطالبی را بیان کنیم. همچنین برای کسانی که به دنبال یک وکیل خبره در رشت هستند، به معرفی 10 تا از بهترین وکیل در رشت پرداختیم.
امیدواریم که مطالب عنوان شده برای شما مفید بوده باشد. سایت وکیل چی از همراهی شما تا پایان مقاله سپاس گزار است، در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با وکیل های معرفی شده در این مقاله درمیان بگذارید. همچنین در صورتی که شما دوستان عزیز قصد طلاق را دارید و به دنبال وکیلی حاذق و ماهر می گردید، می توانید به کمک مقاله ما بهترین وکیل طلاق در رشت را بیابید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.