فیزیوتراپی چیست؟

پروستات و انواع جراحی آن

فیزیوتراپی چیست؟

۳ بازديد
به فیزیوتراپی، فیزیک درمانی نیز گفته می شود که این روش شیوه‌ای برای درمان کردن بیماری‌ها و اختلالات عصبی، ماهیچه‌ای، اسکلتی می باشد و در این روش از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر استفاده می شود؛ در بهترین مرکز فیزیوتراپی در ایران روش‌های مختلفی همچون نور، ورزش، پرتوهای فروسرخ و فرابنفش، گرما و جریان برق مورد استفاده قرار می گیرند.
فیزیوتراپی یکی از حیطه‌های پزشکی می باشد که هدفش پیشگیری کردن از بیماری‌ها، درمان کردن، توان‌بخشی، بالا بردن سطح سلامت و بهبود یافتن کیفیت زندگی افراد است.
فیزیوتراپیست کیست؟
فیزیوتراپیست به فردی گفته می شود که با شناخت کافی در رابطه با علم‌های موجود آناتومی، فیزیولوژی، کینزیولوژی (حرکت شناسی) و شناختن انواع بیماری‌ها و عوارض حاصل از این گونه بیماری، می‌تواند به طور کاملا تخصصی از حرکات مختلف درمانی برای بدن فرد بیمار در نظر بگیرد تا فرد به اهداف زیر برسد:
  1. افزایش یافتن قدرت عضلانی
  2. افزایش یافتن تحمل عضلانی
  3. افزایش یافتن انعطاف بدنی
  4. عملکرد بهتر
  5. سطح بهتری از فعالیت
فیزیوتراپی در درمان چه بیماری هایی کاربرد دارد؟
همان گونه که گفته شد علم فیزیوتراپی می تواند همه بیماری‌های مرتبط با حرکت را درمان کند و تمام مواردی که برای حرکت کردن نیاز اند را در نظر می‌گیرد، از این رو کاربردهای مختلف آن شامل چند دسته از بیماری‌ها می‌شود، که عبارتند از:
  1. درمان بیماری های ارتوپدی
  2. درمان بیماری های نورولوژیک
  3. درمان بیماری‌های تنفسی و قلبی
  4. درمان بیماری‌های روماتیسمی و پوستی
  5. درمان مشکلات مربوط به کف لگن
  6. درمان بیمارانی که نیازمند بستری (پس از بارداری، جراحی و زیبایی و …) هستند
  7. درمان بیماران سوختگی
  8. درمان کودکان
فیزیوتراپی چه فوایدی دارد؟
مهمترین فایده ای که فیزیوتراپی دارد این می باشد که بتواند کیفیت زندگی فرد را بالاتر ببرد، فیزیوتراپی می تواند عملکرد فرد را تا جایی که ممکن است به حد رضایت برساند (لزوما نه حد مطلوبی که برای همه آدم‌ها هست) و بتواند موجب بهبود یافتن عملکرد فرد شود و حرکات او و در نتیجه کیفیت زندگی فرد به مرور زمان بهتر شود.
از این رو افراد سالم نیز از فواید فیزیوتراپی می‌توانند بهره کافی ببرند (در جهت پیشگیری کردن از آسیب ها و نگه داشتن فرد در بالاترین میزان عملکری) و در ضمن افرادی که به گونه ای دچار آسیب شده اند نیز از فیزیوتراپی می توانند استفاده کنند. (برای برگشتن به بالاترین سطح عملکرد و فعالیت خودشان)
فیزیوتراپی می تواند کمک کننده بسیار خوبی در درمان و در پیشگیری کردن از آسیب ها باشد؛ همچنین این روش می تواند در پیشگیری کردن از آسیب دوباره، برای کسانی که دچار عارضه و مشکلات خاصی شده‌اند مفید و کاربردی باشد.
در ادامه لیستی از بهترین مرکز فیزیوتراپی در تهران را ارائه داده ایم تا در صورتی که نیازمند به خدمات فیزیوتراپی داشتید، به راحتی با مراجعه به مقاله ما، بهترین مراکز را بیابید و به آن ها رجوع کنید. لازم به ذکر است، در صورتی که ساکن شهر کرج هستید و جویای بهترین مرکز فیزیوتراپی می باشید، توصیه می کنیم به مقاله ما با عنوان بهترین مرکز فیزیوتراپی در کرج مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.
تعداد جلسات فیزیوتراپی به چه صورت است؟
تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام فیزیوتراپی در بهترین درمانگاه در ایران کاملا وابسته به نوع و میزان مشکل فرد و چگونگی تشخیص دکتر دارد؛ به صورت معمول دکتر تعداد جلسات فیزیوتراپی را به اندازه 10 جلسه تجویز می کند و در مواردی که نیاز به درمان فرد باشد و فرد بهبود نیافته باشد، تعداد جلسات نیز بیشتر هم خواهد شد.
ممکن است که برخی از پزشکان، تعداد جلسات را برای بیمار 5 جلسه اعلام کنند، به طور مثال برای فردی که شاک ویو دارد یا این که دارای مشکل بسیار شدیدی نیست که راحت قابل حل می باشد، 5 جلسه تجویز می‌شود.
بیشترین حالتی که شایع می‌باشد 10 جلسه است. در خیلی مواقع هم دیده شده 15 جلسه، 20 جلسه یا نهایتا 30 جلسه در یک نسخه نوشته می‌شود.
اما به طور کلی فیزیوتراپی برای همه افراد بیمار 10 جلسه در نظر گرفته می شود اما در صورتی که نیاز به تمدید شدن جلسات داشته باشند، با تشخیص دادن دکتر این تعداد جلسات می‌تواند تمدید هم شود.
به طور مثال در افرادی که دارای مشکلات شکستگی هستند یا این که محدوده دامنه حرکتی دارند، تعداد این جلسات ممکن است به 20 الی 30 نیز برسد یا در کسانی که دچار مشکلات کمر هستند، ممکن است تعداد این جلسات فیزیوتراپی به 15 الی 20 نیز برسد.
اما در افرادی که دارای مشکلات نورولوژیک مثل سکته مغزی هستند، تعداد این جلسات متناسب با شرایط بیمار و مشکلی که فرد دارد دست کم 20 و 30 جلسه و حتی تا 50 و 60 جلسه می باشد.
اگر به دنبال انجام لیزر موهای زائد هستید، می توانید به مقاله بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در ایران مراجعه نمایید.
کلام آخر
در مقاله امروز تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا اطلاعات کافی در رابطه با فیزیوتراپی و تعداد جلسات آن در اختیارتان قرار دهیم و در ضمن 10 تا از بهترین مرکز فیزیوتراپی در تهران را به شما معرفی کردیم.
از این که تا پایان مقاله با ما همراه بودید از شما بی نهایت ممنونیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با فیزیوتراپی دارید می توانید از طریق سایت تاپتنا با ما در میان بگذارید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.