انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت

پروستات و انواع جراحی آن

انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت

۲ بازديد

انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت برای کاشت دندان اول گزینه ای است که باید شما قبل از هر کاری در نظر داشته باشید. این روزها این روش به عنوان بهترین راه حل برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته شناخته می شود. بنابراین برای انتخاب متخصص ایمپلنت بهتر است به نکات گفته شده در ادامه مقاله توجه کافی داشته باشید.

فقط به متخصص ایمپلنت مراجعه کنید:

زمانی که برای پر کردن جاهای خالی دندان هایتان این روش را انتخاب کرده اید ، هرگز نباید به پزشکانی که این تخصص را ندارند ، مراجعه کنید. چرا که متخصصان ایمپلنت بعد از اخذ مدرک دندانپزشکی باید دوره تخصصی ایمپلنت را گذرانده باشند تا بتواند با کسب دانش کافی در این زمینه فعالیت داشته باشند. هم چنین یک متخصص ایمپلنت باید دانش کافی در زمینه ساختار فک و رگ های عصبی را کسب کرده تا هنگام کاشت دندان آسیبی به رگ های عصبی نرسد.

دارای چند سال سابقه در زمینه ایمپلنت دندان:

برای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان داشتن تجربه کاری چندین ساله در این زمینه بسیار اهمیت دارد. چرا که متخصصان باتجربه مهارت بیشتری در انجام مراحل کاشت دندان دارند و هم چنین با بیماران مختلفی روبرو شده اند. سال های کاری و روبرو شدن با بیماران مختلف موجب کسب تجارب بیشتر و مهارت کافی می شود.

توانایی پیگیری مداوم مراحل ایمپلنت بیمار توسط پزشک:

زمانی ایمپلنت دندان به بهترین صورت ممکن نتیجه می دهد که متخصص ایمپلنت بتواند پیگیری مداوم مراحل انجام ایمپلنت را داشته باشد و تمام مراحل  آن را برای بیمار توضیح بدهد. همچنین قبل از هر کاری لازم است اقدامات لازم ایمپلنت انجام شود. بنابراین مطمئن شوید ، پزشک تان کارهای لازم مانند معاینه دقیق لثه و استخوان فک را به طور دقیق انجام دهد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان روشی برای پر کردن جای خالی یک دندان یا دندان های از دست رفته است که با استفاده از یک پیچ ، پروتز دندان داخل استخوان فک کاشته می شود. بعد از کار گذاری آن حدود دو الی سه ماه لازم است با استخوان فک جوش بخورد. در مواقعی که استخوان فک تراکم کمتری داشته باشد ، این زمان بیشتر خواهد شد.

شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت

قبل از انجام ایمپلنت لازم شرایط زیر توسط متخصص ایمپلنت با دقت بررسی شود:

  • داشتن حداقل ۱۳ میلی متر طول استخوان
  • نبودن دندان قروچه
  • داشتن حداقل ۶ دندان قدام در فک بالا یا پایین
  • وجود حداقل ۶ میلی متر عرض استخوان فک
  • رعایت بهداشت دهان و دندان و نبودن عفونت دندان

مراقبت های لازم بعد از ایمپلنت

کارهای لازمی که باید بعد از درمان انجام دهید در ادامه مقاله شرح دادیم:

  • حدود دو الی سه هفته با ایمپلنت دندان چیزی نجوید.
  • ایمپلنت دندان باید به طور مرتب مسواک زده شود و بهداشت دهان را فراموش نکنید.
  • برای تمیز کردن دندان ها از اشیا نوک تیز استفاده نکنید.
  • در طول سال باید دو مرتبه به پزشک خود مراجعه کنید.

رعایت بهداشت دهان و استفاده مرتب از مسواک در نگهداری ایمپلنت دندان بسیار تاثیرگذار است. به طوری که در طول عمر آن و عدم بروز مشکلاتی همانند عفونت دندان نقش مهمی ایفا می کند. بنابراین اگر برای تمیز کردن روزانه دندان و استفاده از مسواک دچار مشکل هستید ، بهتر است برای انجام آن اقدام نکنید.

اگر بهداشت دهان و دندان بعد از انجام ایمپلنت رعایت نشود ، باعث تجمع باکتری ها در اطراف ایمپلنت دندان شده و احتمال ایجاد عفونت لثه ای بسیار بالا می رود.  در این صورت استخوان فک تحلیل می رود و ایمپلنت دندان لق شده و در آخر از دست می رود.

ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

انجام ایمپلنت دارای یک فرایند چند مرحله ای است که ممکن است چند ماه طول بکشد. بنابراین برای انجام آن باید کمی صبور باشید و نکات مراقبتی را در حین مراحل ایمپلنت دندان رعایت کنید. اما اگر ایمپلنت دندان فوری انجام دهید؛ بلافاصله بعد از کاشت ایمپلنت روکش دندان موقتی بر روی آن نصب تا جای خالی دندان پر شود. اما روکش موقتی تنها جنبه زیبایی دارد و نمی توان با استفاده از آن به خوبی غذا بخورید. معمولا روکش اصلی حدود ۶ الی ۱۲ ماه بعد از کاشت ایمپلنت انجام می شود تا بافت های اطراف دندان بهبود یابد و  ایمپلنت به خوبی جایگذاری شود.

دوام و ماندگاری ایمپلنت دندان چقدر است؟

در صورتی که نکات مراقبتی را به خوبی رعایت و به صورت منظم دوره های مشخص شده چکاب را نزد دندانپزشک مراجعه کنید؛ بی شک می توانید تا پایان عمر از ایمپلنت دندان استفاده نمایید؛ بدون این که هیچ مشکلی برای شما پیش آید. اما به طور کلی، طول عمر روکش دندان بر پایه ایمپلنت می‌باشد، که حدود ۱۰ تا ۱۵ سال می‌توانید از روکش به خوبی استفاده کنید. البته ممکن است با رعایت کردن نکات بهداشتی  مدت زمان مشخص شده بیشتر شود.

مراحل کاشت ایمپلنت چگونه است؟

ابتدا متخصص ایمپلنت دندان های شما را مورد بررسی قرار می‌دهد تا مطمئن شود مانعی برای کاشت ایمپلنت وجود ندارد. ممکن است برای کسب اطلاعات دقیق تر عکس پرتو ایکس از دندان‌ها و فک شما بگیرید تا موقعیت دقیق ساختار دندان ها برای متخصص مشخص و مراحل کاشت ایمپلنت به صورت دقیق انجام شود.

در صورتی که از تراکم استخوان خوبی برای کاشت پایه ایمپلنت برخوردار نباشید، پزشک انجام پیوند استخوان را توصیه می کند تا برای پایه گذاری ایمپلنت ساختار مستحکم تری شکل گیرد. بعد از جایگذاری پایه در داخل فک باید چندین ماه صبر کنید تا ایمپلنت به استخوان جوش بخورد و به راحتی و بدون هیچ مشکلی پروتز مصنوعی را جایگزین دندان خالی شده قرار دهید.

آیا ممکن است ایمپلنت دندان با موفقیت جایگذاری نشود؟

کاشت ایمپلنت دندان یکی از موفقیت آمیزترین دوره های درمانی در حوزه پزشکی و دندانپزشکی است که بهتر است در بهترین کلینیک دندانپزشکی انجام شود. این روش مانند هر روش درمانی دیگری ممکن است با عدم موفقیت رو به رو شود. به طور کلی، احتمال موفق بودن کاشت ایمپلنت حدود ۹۸ درصد است. یعنی نزدیک به ۱۰۰ درصد ایمپلنت‌ دندان جایگذاری خواهد شد. بنابراین جای هیچ نگرانی بابت عدم قرارگیری ایمپلنت نخواهید داشت. البته در صورتی که این روش زیبایی و درمانی طبق اصول و نکات بهداشتی انجام شود.

خوب است بدانید کسانی که با عدم موفقیت ایمپلنت مواجه شده اند مشکلشان به راحتی قابل درمان بوده و شایع ترین دلیل عدم موفقیت عفونت و تحلیل رفتن استخوان است. در واقع نوعی عفونت در بافت های کناری ایمپلنت و داخل لثه ایجاد می شود که روند درمانی را با اختلال روبرو می کند و موجب تخریب استخوان ها و لق شدن و در نهایت از دست دادن دندان ایمپلنت خواهد شد. در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی به راحتی قابل رفع است.

پس تنها نکته‌ای که باید دقت شود رعایت نکات بهداشت و دهان است.

چه کسانی که نمی توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

کسانی که دوره شیمی درمانی یا رادیوتراپی گذرانده‌اند به راحتی نمی توانند این روش درمانی را انجام دهند و احتمال موفقیت کاشت ایمپلنت دندان کم است. همچنین کسانی که با پوکی استخوان و بیماری‌های مانند آن روبرو هستند، ممکن است ایمپلنت دندان ماندگاری زیادی در داخل دهانشان نداشته باشد.

اگر تصمیم دارید تمام دندان‌های خود را ایمپلنت کنید باید در رعایت نکات بهداشتی بسیار کوشا باشید. چرا که در صورت عدم رعایت بهداشت عمومی دهان و دندان عمر ایمپلنت بسیار کاهش پیدا می‌کند.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد ، که در ادامه مقاله برایتان شرح داده ایم.

  • برند ایمپلنت و کشور سازنده آن
  • گارانتی قطعات ایمپلنت
  • کیفیت خدمات متخصص

همانطور که می دانید ، هر چه کیفیت قطعات ایمپلنت بهتر باشد ، هزینه ایمپلنت افزایش می یابد. همچنین کشورهایی هستند که برند خاصی از قطعات ایمپلنت تولید می کند که به هیچ وجه حاضر به فروختن برند خود نیستند و در حقیقت تبدیل به یک سبک خاص در بازار فروش ایمپلنت شده اند. این نوع برند ها هم قیمت های متفاوتی از کاشت دندان تعریف می کنند.

مهم ترین  موردی که تعیین کننده هزینه ایمپلنت می باشد ضمانت قطعات ایمپلنت است. ضمانت ایمپلنت برای بیماران بسیار مهم است. چرا که این مسئله نشان دهنده این است که شرکت تولید کننده به محصول خود اطمینان کامل دارد.

کلام آخر

در کلام آخر باید بیان کنیم که دکتر های نام برده شده در این مقاله صرفا برای معرفی بوده است و در صورت انتخاب هر کدام از آنها لازم است ، اطلاعات بیشتری به دست آورید.

امیدواریم مطالب  مقاله بهترین متخصص ایمپلنت برای شما مفید واقع شده باشد. از این که تا پایان مقاله همراه ما بودید از شما ممنونیم. در صورت هر گونه انتقاد و پیشنهاد از طریق سایت پزشکا با ما در ارتباط باشید. هم چنین برای دریافت اطلاعات کافی درباره بهترین دکتر ارتودنسی به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.