کلینیک روانشناسی به چه جایی گفته می شود؟

۳ بازديد
همانطور که به منظور درمان بیماری های جسمی به سراغ بیمارستان ها و بهترین پزشکان می رویم، برای درمان مشکلات روحی نیز باید اقداماتی انجام دهیم و بهترین کلینیک روانشناسی در ایران را شناسایی نماییم و در صورت نیاز به آن مراجعه کنیم. حال سوال مورد بررسی این است که کلینیک روانشناسی به چه جایی گفته می شود؟ کلینیک روانشناسی مرکز درمانی و مشاوره ای است که از گردهم آیی روان درمانگرها، روانپزشکان و روانشناس ها و سایر متخصصان ایجاد شده است و وظایف این متخصصین درمان بیماری های روحی، رفع مشکلات خانوادگی و ازدواج ها، تربیت صحیح فرزندان و … می باشد.
کلینیک های روانشناسی خدمات متعددی اعم از: ارائه مشاوره های جامع برای کودکان و بزرگسالان، خدمات بهداشتی، رفتاری و رفع مشکلات روحی و … را ارائه می دهند و خدمات خود را به دو بخش تقسیم کرده است؛ به این صورت که مشکلات جزئی به طور سرپایی انجام می شود و مشکلات جدی نیاز به بستری شدن دارند. شعار اصلی برترین و بهترین کلینیک ها همکاری دو طرفه میان بیمار و خانواده وی با کلینیک درمانی است و این روش تنها در صورتی نتیجه بخش می باشد که کلیه افراد مرتبط با شخص بیمار همراهی های لازم را با پزشکان معالج داشته باشند. لازم به ذکر است، روانشناسان بالینی، در روان درمانی مهارت دارند و فعالیت آن ها طیف وسیعی از عواملی همچون: درمان شناختی رفتاری (CBT)، خانواده درمانی، نظری-روان شناختی و انسانی می باشد.
انتخاب بهترین کلینیک روانشناسی در ایران
با توجه به جایگاه ویژه کلینیک روانشناسی در جامعه امروزی، انتخاب بهترین کلینیک روانشناسی در ایران بسیار حائز اهمیت می باشد و معیارهایی را باید تحت نظر داشت تا به کمک آن ها برترین و بهترین کلینیک های روانشناسی را شناسایی نمود و سپس به آن مراجعه کرد تا روند درمان به سرعت پیش رود. از جمله معیارهای مهم در انتخاب کلینیک های روانشناسی به شرح زیر می باشد:
کلینیکی بهترین می باشد که دارای روان درمانگر، روانشناس و روانپزشکان بسیار ماهر و با سابقه باشد و بیماران بسیاری را مداوا کرده باشند. مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی باید مجهز ترین امکانات و تجهیزات را دارا باشد تا روش های درمانی به بهترین شکل صورت گیرد. یکی از مهم ترین معیارها در انتخاب بهترین کلینیک روانشناسی در ایران، رعایت اصول اخلاقی و اصل رازداری است که بسیاری افراد به این ملاک بسیار دقت می کنند.
بهترین کلینیک روانشناسی در ایران کلینیکی می باشد که در موقعیت جغرافیایی مناسبی قرار داشته باشد و امکان رفت و آمد به آن جا به آسودگی صورت گیرد. مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی باید از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، سازمان بهزیستی و … مجوزهای رسمی را دریافت نماید و کلیه خدمات خود را طبق اصول انجام دهد.
بهترین زمان مراجعه به کلینیک روانشناسی
در برخی مواقع به سبب سخت شدن زندگی ها و مشکلات به وجود آمده، افرادی نیازمند مراجعه به کلینیک روانشناسی هستند و هیچ گونه محدودی وجود ندارد که این اشخاص را از رفتن به کلینیک روانشناسی منع دارد. با در نظر داشتن به این موضوع که مشاورین موجود در بهترین کلینیک روانشناسی در ایران بسیار رازدار می باشند و افراد با اطمینان خاطر با آن ها درد و دل می کنند و هیچ گونه نگرانی از بروز احساسات خود ندارد، بنابراین محدودیت زمانی برای اینگونه افراد بی معناست.
به منظور شفاف سازی بیشتر افرادی که دارای شرایط زیر هستند، به راحتی می توانند در اسرع وقت نزد بهترین کلینیک روانشناسی در ایران بروند و تحت مشاوره و درمان های لازم قرار بگیرند. از جمله این شرایط شامل موارد زیر می باشد:
  1. در صورتی که شخصی انواع اختلالات روانی اعم از: وسواس فکری و مشکلات رفتاری و … را دارا باشد می توان به بهترین کلینیک روانشناسی در ایران مراجعه کند و تحت درمان و مشاوره قرار گیرد.
  2. قرار گرفتن در وضعیت غم و اندوه به مدت طولانی مدت و یا عزادار بودن طولانی که تغییر حالت دادن برای فرد غیر ممکن است.
  3. در صورت مواجه شدن با اختلالات مختلفی که از نظر پزشکان هیچ نشانه ای ندارد.
  4. روان درمانی طولانی مدت برای بیماران مبتلا به مشکلات شخصی
  5. وجود اضطراب مقطعی از قبیل: اضطراب بارداری، اضطراب زمان امتحانات که در این مواقع دچار اختلال می شوند و ...
خدمات قابل ارائه کلینیک های روانشناسی
کلینیک ها و مراکز مشاوره ای فعالیت های درمانی و مشاوره ای بسیاری را انجام می دهد و برخی از این فعالیت ها شامل: ارزیابی و درمان اختلالات خوردن، اختلالات شخصیتی و درمان روانی اجتماعی افسردگی یا استرس، اختلالات هراس و اضطراب و … می باشد. در ادامه خدمات گسترده بهترین کلینیک روانشناسی در ایران را ارائه می دهیم تا در صورت بروز هرگونه مشکل راجع به این موارد، سریعا نزد مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی بروید و تحت مشاوره و یا درمان قرار بگیرید. از جمله خدمات قابل ارائه کلینیک روانشناسی عبارتند از:
روان درمانی طولانی مدت برای بیماران مبتلا به مشکلات شخصی، کلیه تشخیص ها از قبیل مواردی که به دارو نیاز است، در نظر گرفته می شود. ارزیابی و درمان بیماران 65 سال به بالا با علائم افسردگی، اضطراب، علائم رفتاری، علائم رفتاری زوال عقل و سایر اختلالات روانپزشکی که از اثرات بیولوژیکی و روانی پیر شدن افراد است.
مشاوره و مدیریت دارو برای بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی و روانپزشکی، ارائه خدمات مشاوره به والدین در راستای افزایش مهارت های زندگی و فرزند پروری و بسیاری از این قبیل موارد، علت یابی مشکلات فردی و پیشگیری و درمان اعتیاد به مواد مخدر و سایر محصولات الکی، بهترین کلینیک روانشناسی در ایران آموزش و بهبود مهارت های رفتاری را سرلوحه خدمات خود قرار می دهد تا هر فردی از مهارت های رفتاری درست آگاه باشد.
درمان و مدیریت اضطراب و استرس از کنترل خارج شده، کنترل و مدیریت خشم، تشخیص و درمان انواع افسردگی ها، مشاوره ثانویه و مدیریت مداوم بر داروهای تجویزی اختلالات خلقی در هر دوره از بیماری های افسردگی، ارزیابی و درمان روانپزشکی برای بیماران مبتلا به تشخیص اولیه اختلال وسواس همچون: خریدن اجباری و چیدن پوست و …
بهترین کلینیک روانشناسی در ایران مشاوره های لازم بعد از طلاق، مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره تحصیلی و شغلی را با بهترین بازده ارائه می دهند.کنترل و مدیریت اندوه در برابر مرگ یا از دست دادن عزیزان، تشخیص و درمان اختلالات مربوط به وسواس ذهنی و رفتاری و همچنین تشخیص و درمان مشکلات مربوط به زوجین و روابط جنسی آن ها
یکی دیگر از خدمات قابل ارائه کلینیک های روانشناسی تشخیص، درمان و مدیریت مسائل مربوط به رده سنی کودک و نوجوان از جمله لجبازی، پرخاشگری، شب ادراری و … می باشد. ارائه مشاوره های لازم برای اختلالات دو قطبی، ارزیابی و درمان اختلالات روانپزشکی خاص زنان و علائم رفتاری یا روانی مربوط به افسردگی پس از زایمان، ناباروری، مشکلات بارداری و یائسگی و … می باشد.
روش های شناسایی بهترین کلینیک روانشناسی در ایران
روش های مختلفی وجود دارد که شما را در یافتن و شناسایی بهترین کلینیک روانشناسی در ایران یاری می رساند و از جمله این راه ها عبارتند از:
  • اولین روش شناسایی، جست و جو در فضای مجازی همچون گوگل است.
  • روش دیگر برای شناسایی کلینیک روانشناسی تحقیقات محلی و پرس و جو از اطرافیان و آشنایان می باشد.
  • سوال پرسیدن از پزشک عمومی و یافتن بهترین کلینیک روانشناسی در ایران آخرین مرحله می باشد که نسبت به راه های قبلی قابل اطمینان تر است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.