ویژگی بهترین دکتر زگیل تناسلی در تهران

۱ بازديد
بهترین دکتر زگیل تناسلی در تهران باید در زمینه تخصص خود سابقه داشته باشند.
  • پزشک متخصص باید مدرک تحصیلی خود را از مراکز معتبر دریافت کرده باشند.
  • بهترین پزشک باید برای درمان از بهترین مواد و دستگاه ها استفاده کنند.
  • مطب پزشک باید در موقعیت مکانی باشد که افراد بتوانند به راحتی مطب ایشان مراجعه کنند.
زگیل تناسلی چیست؟
زگیل تناسلی یک پدیده پوستی ویروسی است که در لایه رویی پوست انسان به وجود می آید. این زائده پوستی نوعی بیماری جنسی می باشد که توسط ویروس HPV به ایجاد می شود. این بیماری نوعی تومور خوش خیم و غیر سرطانی است که حدوداً 75 درصد از مردم جهان را به خودش درگیر کرده و همینطور طبق بررسی انجام شده تقریبا 30 تا 50 درصد از افراد ایرانی که از لحاظ جنسی فعال هستند به این ویروس درگیر می باشند. این ویروس بافت نرم و برجسته ای در ناحیه تناسلی دارد. در صورت مشاهده این بیماری می توانید سریعا به بهترین دکتر زگیل تناسلی در تهران مراجعه کنید.
این ویروس به صورت برجستگی های پخش شده است و شکل آن شبیه گل کلم می باشد که در ناحیه پوست تناسلی، مقعد و دهان مشاهده می شود و رنگ آن همانند رنگ پوست و یا تیره تر می باشد، قابل ذکر است زگیل تناسلی بسیار مسری می باشد. این زائده های پوستی ممکن است زبر و یا نرم باشند، در برخی موارد آن قدر کوچک هستند که با چشم قابل مشاهده نیستند، مگر اینکه به هم بپیوندند و تبدیل به توده شوند.
نکته ای که وجود دارد این است که ممکن است بدون هیچ نوع علائم ظاهری این ویروس را در بدن خود داشته باشید و ناقل آن باشید و همینطور ممکن است چند سال بعد از برخورد و تماس با این ویروس، در بدن شما علائم ایجاد شود. از این رو زمان ابتلا به آن را نمی توانید متوجه شوید. در ادامه به راه های انتقال زگیل تناسلی اشاره می کنیم:
راه های انتقال زگیل تناسلی
تحقیقات نشان داده است بیماری زگیل تناسلی از جمله شایع ترین بیماری آمیزشی است که افراد بسیاری درگیر آن می باشند. این بیماری به شدت مسری است و سریعا انتقال پیدا می کند. در ادامه برخی از راه های انتقال این زائده پوستی را ذکر می کنیم:
  • رابطه جنسی: اصلی ترین علت زگیل تناسلی، رابطه جنسی واژینال یا مقعدی شناخته شده است. هنگامی که در نواحی دستگاه تناسلی پوست با پوست تماس داشته باشد، ویروس به آسانی از شخص مبتلا به شریک رابطه جنسی اش انتقال پیدا می کند، همچنین لازم به ذکر است این ویروس در رابطه جنسی بدون دخول هم منتقل می شود. احتمال کمی وجود دارد اما ممکن است زگیل تناسلی توسط رابطه های دهانی هم منتقل شود. در برخی موارد زگیل های تناسلی داخلی هستند و ممکن است هیچ علائمی نداشته باشند و فرد مبتلا متوجه آن نباشد، با این حال ویروس می تواند منتقل شود، همچنین ممکن است مادران بارداری که درگیر این ویروس هستند، آن را از بدو تولد کودک به او انتقال دهند.
  • تیغ اصلاح: در صورتی که از تیغ آلوده شخص مبتلا به ویروس در ناحیه تناسلی استفاده کنید و مخصوصا اگر زخم و برش در آن ناحیه به وجود بیاید، احتمال انتقال این ویروس وجود دارد. عدم استفاده از تیغ و دیگر لوازم شخصی به انتقال نیافتن این ویروس کمک بسزایی می کند.
  • اپیلاسیون: هنگامی که مواد و وسایل مورد استفاده اپیلاسیون بهداشتی نباشد و همچنین چند مرتبه استفاده شده باشد، امکان انتقال این ویروس وجود دارد. البته قابل ذکر است هنگامی این اتفاق پیش می آید که این وسایل برای فرد مبتلا به ویروس مورد استفاده قرار گرفته باشد همینطور خونریزی به هنگام اپیلاسیون خطر انتقال این ویروس و بیماری های دیگر را بالا می برد. برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنید بهتر است هنگام انجام اپیلاسیون دقت داشته باشید، لوازمی که استفاده می شود یک بار مصرف باشد.
  • رابطه دهانی: رابطه جنسی دهانی یا اورال می تواند منجر به منتقل این ویروس و به وجود آمدن زگیل درون دهان و روی زبان شود، شکل این ویروس در دهان تفاوت زیادی با شکل آن در ناحیه تناسلی و مقعد بیمار ندارد. شما عزیزان با بروز و مشاهده این ویروس می توانید جهت اطمینان و درمان به بهترین دکتر پوست در تهران مراجعه کنید.
روش های درمان بهترین دکتر زگیل تناسلی در تهران
ممکن است زگیل های تناسلی که قابل مشاهده هستند؛ بعد از چند سال بدون انجام درمان بهبود پیدا کنند، اما ویروس این بیماری در بدن باقی می ماند و بعد از مدتی دوباره رشد می کند. درمان زگیل تناسلی در جهت کنترل علائم آن و پیشگیری از منتقل شدن آن به دیگران می باشد. قابل ذکر است این بیماری در صورتی که بیمار هیچ کدام از علائم آن را نداشته باشد، باز هم می تواند منتشر شود. در تکنیک های درمان پزشکی این ویروس معمولا 1 جلسه کافی است و بدون نیاز به بستری انجام می شود، در ادامه به برخی از تکنیک های درمان پزشکی این بیماری اشاره می کنیم:
  • کرایوتراپی:
در این روش بهترین دکتر زگیل تناسلی در تهران ماده شیمیایی مایع را روی سطح زگیل ها قرار می دهد، بافت زگیل ها منجمد می شوند و بعد از بین می روند. امکان دارد این روش در پروسه درمانی سوزش کم یا متوسطی را احساس کنید. پزشک شما مقدار نیتروژن مایع و دفعات انجام آن را بر اساس اندازه زگیل تجویز می کند. این روش درمان برای 75 از درصد بیماران رضایت بخش بوده است و یکی از روش های نتیجه دار و قطعی برای درمان این ویروس می باشد.
  • لیزر درمانی:
روش لیزر درمانی از اشعه لیزر برای درمان همیشگی این بیماری استفاده می شود. از مزایای این روش ماندگاری و درمان کامل و همیشگی این بیماری است. در روش لیزر درمانی، پرتوهای فروسرخ لیزر مستقیما بر روی سطح این ویروس می تابد و برداشت زگیل ها و درمان آن ها سریعا انجام می شود. لیزر درمانی در جهت رفع زگیل های تکی و خوشه ای زیاد، همچنین زگیل های بزرگ اندام تناسلی موثر است. معمولا هزینه این روش نسبت به روش های دیگر بیشتر می باشد.
  • جراحی زگیل تناسلی:
جراحی این ویروس یکی از راه و روش هایی است که بهترین دکتر زگیل تناسلی در تهران از آن بهره می گیرد. این تکنیک معمولا برای زگیل های روی پوست کاربرد دارد و برای زگیل های داخلی معمولا از لیزر درمانی استفاده می کنند. در این جراحی، ناحیه مورد نظر به صورت موضعی بی حس می شود و پزشک زگیل را به روش سنتی، با تیغ جراحی برش می زند. بانوان بایستی بعد از انجام درمان زگیل های تناسلی هر 6 ماه یکبار تست پاپ اسمیر انجام دهند، چرا که این تست تغییرات سلول در دهانه رحم را به درستی نشان می دهد.
تشخیص زگیل تناسلی
در صورتی که متوجه وجود علائم این ویروس در بدن خود شده اید، لازم است سریعا به بهترین دکتر زگیل تناسلی در تهران مراجعه کنید. پزشک با انجام معاینه این زائده ها را بررسی می کند و به راحتی تشخیص می دهد. در صورتی که علائم این ویروس در بدن وجود نداشت، پزشک نواحی داخلی دستگاه تناسلی و مقعد را بررسی می کند، چرا که در برخی مواقع زگیل در داخل دهانه رحم و داخل واژن وجود دارد، به همین دلیل به راحتی نمایان نیست.
اگر احتمال ابتلا به این بیماری و یا عفونت های ناشی از آن وجود داشته باشد، پزشک شما از روش های دیگری برای تشخیص این ویروس بهره می گیرد. در ادامه به این 2 روش اشاره می کنیم:
تست پاپ اسمیر:
این تست مخصوص بانوان است و در جهت تشخیص ویروس عامل زگیل تناسلی و همچنین برای بررسی خطرات احتمالی آن انجام می شود. به توصیه بهترین دکتر زگیل تناسلی در تهران بهتر است بانوان بالای 35 سال در طول سال حداقل 1 بار این تست را انجام دهند. در تست پاپ اسمیر از سلول های دهانه رحم و واژن نمونه برداری مختصری انجام می شود و با انجام آن پزشک می تواند بررسی کامل و دقیقی نسبت به این ویروس انجام دهد. لازم به ذکر است این تست عفونت و سرطان هایی که در دستگاه تناسلی زنان وجود دارد را به درستی نشان می دهد. در فرایند انجام پاپ اسمیر دهانه رحم توسط دستگاهی به نام اسپکولوم به آرامی باز می شود و بعد بوسیله یک برس استریل از سلول های دیواره رحم و واژن نمونه برداری انجام می شود.
آزمایش خون:
علاوه بر تست پاپ اسمیر که مختص به خانم ها می باشد، روش دیگری به نام روش مولکولی وجود دارد که بهترین دکتر زگیل تناسلی در تهران از این روش برای خانم ها و هم آقایان بهره می گیرد. دقت بالای این روش به تشخیص دقیق و درست این ویروس کمک می کند.
راه های پیشگیری از زگیل تناسلی
  • بالغ بر 100 نوع متفاوت از ویروس اچ پی وی وجود دارد که می تواند باعث به وجود آمدن زگیل در نواحی مختلفی از بدن شود، از جمله آلت تناسلی، واژن و مقعد. افراد زیادی به دلیل نداشتن اطلاع درباره این بیماری و با داشتن رابطه جنسی، این ویروس را به دیگران منتقل می کنند. به سبب اینکه این ویروس به سرعت انتقال پیدا می کند، بایستی مواردی را برای پیشگیری و جلوگیری از این ویروس و عدم انتقال آن به دیگران رعایت کنید. در ادامه به برخی از راه های پیشگیری این بیماری اشاره می کنیم:
  • یکی از راه های جلوگیری از این بیماری تزریق واکسن می باشد. واکسن گارداسیل یا واکسن سرواریکس از بانوان در جهت ابتلا به ویروس HPV که باعث ایجاد سرطان دهانه رحم و زگیل تناسلی می شود حفاظت می کند. این 2 واکسن برای سنین نه تا بیست و شش سال توصیه و انجام می شود. واکسن گارداسیل از آقایان هم در برابر این زائده پوستی محافظت می کند. لازم به ذکر است واکسن اچ پی وی با اینکه برای جلوگیری از ویروس های HPV که بیش از صد نوع از این ویروس وجود دارد، موثر نیست اما درصد احتمال به سرطان را کاهش می دهد.
  • به توصیه بهترین دکتر زگیل تناسلی در تهران لازم است برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری نکات بهداشت فردی را رعایت کنید، برای مثال از حوله و وسیله جنسی یکسان شریک خود استفاده نکنید و مرتب آلت تناسلی خود را با آب و صابون بشویید و آن را خشک نگه دارید، چرا که اینکار به شما کمک می کند تا با هر نوع عفونتی که ممکن است به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی سریعا منتقل شود، جلوگیری کنید، همچنین اگر مبتلا به این بیماری شدید شریک خود را از این موضوع مطلع کنید و از تماس فیزیکی با او تا زمانی که بهبود پیدا کنید، خودداری کنید.
  • در صورتی که هر نوع برجستگی پوستی و گوشتی در نواحی تناسلی خود، به خصوص بعد از داشتن رفتار پر خطر جنسی مشاهده کردید به بهترین دکتر پوست در ایران مراجعه کنید.
  • بدون مراجعه به پزشک و معاینه ایشان، از هر گونه دستکاری و کندن ضایعه پوستی آلت تناسلی خودداری کنید.
  • در شرایطی که به زگیل تناسلی مبتلا هستید، برای شیو موهای ناحیه تناسلی به هیچ عنوان از تیغ استفاده نکنید زیرا منجر به انتشار این زگیل می گردد.
  • سعی کنید از انجام رفتار های پر خطر جنسی، در جهت جلوگیری از ابتلا به این ویروس خودداری کنید.
کلام آخر
زگیل تناسلی از جمله مشکلات و بیماری های رایج تناسلی در بین بانوان و آقایان می باشد. این زائده پوستی که توسط ویروس اچ پی وی ایجاد می شود، در اندام تناسلی از جمله واژن، آلت تناسلی، مقعد و حتی دهان ایجاد می شود. زگیل تناسلی بسیار مسری می باشد و لازم است با بروز و مشاهده علائم آن سریعا به بهترین دکتر زگیل تناسلی در تهران مراجعه کنید.
از شما عزیزان سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما عزیزان را با بهترین دکتر زگیل تناسلی در تهران آشنا کند. در صورت داشتن هر گونه سوال و یا انتقاد و پیشنهاد، می توانید از طریق سایت با ما در میان بگذارید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.